Aktualności » Blog » Aktualność
2017-09-18

POS w stylu vintage

W ostatnich latach coraz większą popularność wśród klientów zyskuje styl vintage. W sklepach pojawiają się standy sprzedażowe i prezentery nawiązujące kształtem do tradycyjnych drewnianych skrzynek czy beczek.

 

Współczesny POS w stylu vintage, to często mieszanka dawnej estetyki z nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak np. czujniki uruchamiające obraz czy dźwięk, gdy obok przechodzi klient.

 

Styl vintage określany również mianem retro to jedna z odmian stylu nowoczesnego, gdzie liczą się przede wszystkim oryginalność oraz wzornictwo z minionych epok.To przede wszystkim klimat lat pięćdziesiątych oraz amerykańskich filmów z tamtych lat. Ale niewykluczone są inspiracje wzornicze latami 20., 40. czy 70. ubiegłego wieku.

 

 

Do produkcji POS-ów w stylistyce retro możemy wykorzystać właściwie każde tworzywo, tzn. zarówno karton i drewno, jak i różnego rodzaju tworzywa i płyty PCV, które poddamy odpowiedniej stylistyce.

Założeniem omawianego stylu jest stworzenie materiału wspierającego sprzedaż, opowiadającego jakąś historię. Nie chodzi jednak o zbytnią nostalgię, czy co gorsza romantyczny efekt, który nie ma nic wspólnego z charyzmą vintage. Dlatego w stosowanej kolorystyce ostrożnie używajmy pudowego różu i bieli, a wybierajmy raczej wyraziste dodatki, formy, desenie i kolory. Cześć reklamodawców czerpie inspiracje bezpośrednio z prawdziwych reklam vintage, które mogą pamiętać nasi rodzice lub dziadkowie, i dostosowuje do obecnych produktów, część tworzy je od nowa.

 

Vintage przypisuje się groszki, pasy, duże wzory, pepitkę, uproszczone motywy zwierzęce i grafiki. Jest więc pole do popisu i szaleństwa, warto jednak pamiętać, aby łącząc wzory i kolory unikać „pstrokacizny”.

 

 

Pamiętajmy, że kolory powinny być lekko przygaszone, a czasami nawet sprawiać wrażenie spłowiałych i wyblakniętych. W ten sposób możemy zakomunikować klientowi, że prezentowany przez nas produkt istnieje na rynku już bardzo długo i choć z czasem zmieniał się design opakowania, jakość pozostała na tym samym wysokim poziomie.

 

POSM w stylu industrialnym ma kojarzyć się miło i z tradycją. Stylem tym podkreśla się swoje korzenie i indywidualizm. Innymi słowy wykorzystuje się dawną modę i stylizacje, aby nasz projekt wyglądał na starszy niż w rzeczywistości. 

 

 

Industrialny charakter powraca w wielkim stylu. Jak pokazuje nasze zestawienie, widać że opakowania w stylu vintage czy retro mają spory potencjał. Gdy kreatywnie podejdziemy do ich projektowania możemy sprawić, że konsument przychylniej spojrzy na nasz produkt i chętniej go wybierze. Oczywiście najważniejszy jest umiar w używaniu tego stylu – źle dobrany lub zaprojektowany może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         >>Powrót