Aktualności » Blog » Aktualność
2017-09-04

POS zaplanowany z głową

Planując kampanię promocyjną z wykorzystaniem materiałów POS, musimy mieć świadomość, że czas nie jest naszym sprzymierzeńcem. Dlatego musimy ją właściwie zaplanować i przygotować na długo przed planowanym wdrożeniem. Dobry plan to już połowa sukcesu.

 

Świetnym przykładem kampanii opartej na materiałach POS jest akcja promocyjna filmu. Za przykład  może posłużyć film, a wcześniej gra o stadzie ptaków wystrzeliwanych z procy, czyli Angry Birds czy przygody przyjaznych żółtych stworków nazywanych Minionkami.

 

 

Na początku kampanii promującej filmy, o wspomnianych postaciach pisano i mówiono w mediach społecznościowych. Następnie zaczęły się pojawiać produkty inspirowane filmami i materiały wspierające sprzedaż z odpowiednią grafiką.

 

Zaletą materiałów POS jest możliwość wykorzystania ich do promocji nie tylko w sklepie i punktach usługowych. Plakaty, human standy i stojaki można ustawić na terenie kin, przystanków autobusowych i miejsc promocji wynikających z charakteru produktu i promocji towarzyszących tzw. joint promotions. W przypadku „Angry Birds” w punktach sprzedaży pojawiły się produkty spożywcze w opakowaniach nawiązujących do postaci z filmu, limitowane gadżety a nawet ubrania.

 

 

W przypadku joint promotions najważniejszy jest czas, ponieważ reklamujemy coś, co samo w sobie ma za zadanie promocję innego produktu. Równie ważną kwestią jest to, gdzie dany POS zostanie umieszczony. Powinniśmy to ustalić już na etapie planowania kampanii. Dzięki temu będziemy mogli zaplanować wielkość, kształt, styl i odpowiednie surowce potrzebne do wykonania materiału. Warto rozrysować sobie drogę poruszania się klientów w sklepie i zastanowić się, w jakiej lokalizacji powinien znaleźć się nasz POS i jaką funkcję spełniać, np. stojaka na ulotki.

 

Cała kampania promocyjna powinna być budowana na spójnym, głównym motywie przewodnim. Charakteryzować się określoną kolorystyką i wybranymi postaciami. W ten sposób materiały POS wykorzystywane w kolejnych etapach będą stanowiły logiczną całość.

 

Materiały POS to wszechstronne narzędzie reklamowe, dlatego kampanie z ich udziałem zazwyczaj przygotowywane są dla wielu lokalizacji i mają kilka etapów. Z tego względu dobre planowanie i logistyka ma tutaj kluczowe znaczenie. Kluczem do sukcesu jest skrupulatność, rzetelność i dyscyplina pracy.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                >>Powrót