Aktualności » Blog » Aktualność
2017-08-30

Megatrendy w branży POS

Dynamiczny rozwój handlu i ogromna konkurencja na rynku to prawdziwy motor rozwoju dla branży materiałów POS. By nadążyć za rynkowymi rywalami i wyróżnić się na tle konkurencji konieczne są regularne zmiany materiałów reklamowych. I choć wymagania klientów zmieniają się jak w kalejdoskopie, w tej branży również można wyróżnić pewne trendy i zapotrzebowania. W mijającym roku największą popularnością cieszyły się POS-y wykorzystujące technologię LED, rozwiązania ekologiczne i wielkie formaty. Z dużą dozą prawdopodobieństwa zainteresowanie nimi utrzyma się również w przyszłym roku.

 

W stronę trendów

 

By być innowacyjnym trzeba skutecznie wyprzedzać konkurencję w wychwytywaniu i wdrażaniu trendów oraz innowacji. W jakim kierunku podążać? Najlepiej w stronę światła, za rozwiązaniami LED. Standy wyposażmy w świecące diody i elementy drobnej elektroniki, na których będziemy mogli zaprezentować przygotowany wcześniej kontent. Przy ich pomocy stworzymy przyciągające wzrok ekspozycje, obok których żaden konsument nie przejdzie obojętnie. Postawmy na multimedia, interaktywność z klientem i rozrywkę. Wszystkie to ma sprawić, że obsługa materiału wspierającego sprzedaż będzie łatwa i intuicyjna.

Zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań elektrycznych w POSach stawia przed nami producentami, wyższe wymagania odnośnie standardów bezpieczeństwa. Koniecznością są świadectwa potwierdzające stosowanie odpowiednich norm i przepisów oraz posiadanie oznaczeń CE.

 

 

Personalizacja

 

Unikatowe rozwiązania dopasowane precyzyjnie do konkretnej grupy docelowej to kolejny trend, który warto wykorzystać projektując materiały reklamowe. Z tego względu warto inwestować w druk cyfrowy, umożliwiający opłacalną produkcję niższych nakładów i limitowanych edycji, ale również zadruk na różnych materiałach - od tektury po płyty aluminiowe i płyty kompozytowe. Takie rozwiązania pociągają za sobą konieczność tworzenia kilku różnych serii materiałów POS reklamujących ten sam produkt, ale skierowanych do różnych grup docelowych.

Zauważalny jest również nacisk na kwestię jakości i estetyki, oraz rozwój form niestandardowych. Tradycyjna kartonowa półka już nie wystarczy. Klienci poszukują wyszukanych form, rozwiązań przestrzennych i obiektów o wysokim standardzie wykonania.

 

 

Naturalność

 

Chociaż drewno i inne materiały naturalne nie od dziś wykorzystywane są przy produkcji standów dziś klienci znacznie częściej oczekują od projektów, żeby były wykonane właśnie z tego rodzaju materiałów. Jest to związane z modą na zdrowy tryb życia i dbałość o ekologię. Trend ten szczególnie popularny jest wśród młodych ludzi, którzy zwracają uwagę na to, czy marka posiada certyfikat fair trade i czy prowadzi działania z zakresu CSR. Poza tym, materiały wspierające sprzedaż, wykonane z kartonu są nie tylko tańsze w produkcji, ale również biodegradowalne. Kolejną zaletą materiałów wykonanych w oparciu o papier jest możliwość zastosowania technik uszlachetniających. To nie tylko doskonała ochrona, ale również szerokie pole możliwości kreacji. Najczęściej stosowanymi technikami uszlachetniającymi są lakiery UV, folie, soft touch, a także wszelkie tłoczenia a sucho – wklęsłe i wypukłe.

 

 

Reklama pneumatyczna

 

Ta forma reklamy zyskuje na popularności ze względu na fakt, że może przybierać nawet bardzo fantazyjne kształty. Specjaliści od sprzedaży chętnie sięgają po reklamę pneumatyczną podczas wydarzeń sportowych oraz wszelkiego rodzaju eventów odbywających się na świeżym powietrzu. Na jej korzyść przemawia fakt, że zajmuje niewiele miejsca w transporcie, jest instalacja nie jest czasochłonna i może osiągać spore rozmiary. Jest to istotne szczególnie wtedy, gdy wydarzenie odbywa się na dużej przestrzeni, a nam zależy na dobrej widoczności.

Marki wykorzystywać będą wielkoformatowe rozwiązania tj. grafikę na różnych powierzchniach, takich jak bramy, witryny i drzwi. Wzrośnie też liczba tzw. shop-in-shop-ów.

 

 

 

Marketing sensoryczny

 

Nawet najlepsza reklama telewizyjna czekolady nie spełni swojej roli, jeśli klient nie znajdzie rekomendowanego towaru w gąszczu sklepowych półek. Klient może przejść obojętnie obok półki ze słodyczami, ale pachnący czekoladą stojak z pewnością przykuje jego uwagę. Dodatkowo, jeśli będzie miał interesujący kształt - sukces gwarantowany. Tak działa marketing sensoryczny oddziałowujący na nasze zmysły. Sposobów na pobudzenie naszych zmysłów może być wiele. W stojaku możemy zainstalować dodatkowe źródło światła dające ciekawy efekt wizualny lub wyposażyć w źródło dźwięku/muzykę i wprawić w ruch. Dzięki takim rozwiązaniom prezentowane artykuły są znacznie chętniej kupowane niż te leżące na półce.

Dobrze zaprojektowany POS przykuje uwagę klientów i wpłynie na decyzje o ponownych zakupach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    >>Powrót