Aktualności » Blog » Aktualność
2017-08-14

Muzyka w materiałach POS

Czy spontaniczne zakupy rzeczywiście są takie spontaniczne? A może ulegamy wpływowi odpowiednich bodźców, które motywują nas do kupowania? Nasze życie, to kombinacja uzupełniających się zmysłów. Dzięki nim potrafimy szybko, na poziomie instynktownym podejmować decyzje. Tą zależność dostrzegli wiele lat temu twórcy sklepowych koncepcji najmocniej odwołują się do naszego wzroku, w celu zachęcenia nas do nabycia określonego towaru.

 

Celem marketingu sensorycznego jest budowanie długofalowego efektu i przywiązania do danej marki poprzez zaangażowanie emocjonalne. Jednym ze zmysłów, o którym zapominamy w codziennym życiu a ma znaczący wpływ na sprzedaż jest słuch. Z pewnością kojarzysz taką scenę. Przeglądasz wybrane towary, ale nie planujesz zakupu. Bierzesz do ręki książkę i czytasz opis na okładce. W tle leci niezbyt głośna, miła dla ucha muzyka, a w powietrzu unosi się zapach wanilii, który sprawia, że czujesz się zrelaksowany. Zupełnie jakbyś siedział na kanapie w domu. Podchodzisz do kasy, płacisz i wychodzisz z książką w rękach. Co skłoniło cię do zakupu? Ciekawa książka czy przekaż podprogowy w postaci przyjemnej atmosfery i muzyki w tle?

 

Pozytywny wpływ muzyki na zyski handlowców potwierdzają badania. Jak się okazuje, klienci chętniej wybierają i polecają innym lokale, w których odtwarzana jest dobra muzyka. Gotowi są też nabyć droższy produkt, jeśli sprzedaży towarzyszy chwytliwa melodia. Dzięki muzyce lepiej zapamiętujemy miejsce zakupu i chętniej do niego wracamy przy najbliższej okazji.

 

 

W jaki sposób wykorzystać muzykę w materiałach POS? Przykładem mogą być prezentery z czujnikiem nacisku. Uniesienie prezentowanego towaru spowoduje, że usłyszymy kilkusekundową melodyjkę lub komunikat „Życzymy smacznego”. Muzyka może stać się również pretekstem do zabawy i zachęcenia klientów do interakcji. Umieszczając na displayu podłogowym ekran dotykowy możemy prosić klientów o informację, jakiego utworu najchętniej słuchają podczas jazdy samochodem.  W zamian za udzielenie odpowiedzi otrzymają unikalny kod QR, który pozwoli im na pobranie na telefon 2 wybranych z listy utworów muzycznych. Display na słuchawki, który pozwala posłuchać muzyki będzie dodatkowym atutem przemawiającym za zakupem prezentowanego towaru.

 

Muzyka wpływa na nasze emocje i tempo poruszania się w placówce handlowej. Pomaga też kształtować nastrój personelu i może podnosić jego wydajność. Każdy rodzaj muzyki odwraca uwagę od upływu czasu, co w konsekwencji skutkuje pewnym poczuciem zatracenia się. Klient zostaje wciągnięty w atmosferę sklepu i potencjalnie wydaje w nim więcej pieniędzy.

 

 

 

Oczywiście, nie bez znaczenia jest rodzaj i tempo muzyki. Spokojna, łagodna muzyka sprawia, że klienci dłużej pozostają np. w restauracji, a tym samym zamawiają więcej. Szybkie tempo ma nas dodatkowo pobudzić i skłonić do działania, w tym przypadku do zakupu. Dlatego, jeśli kupujesz towar, który wymaga dłuższego zastanowienia jak np. zakup zmywarki możesz być niemal pewny, że utwory będą spokojne i stonowane. Szybkie tempo muzyki usłyszysz na szlaku komunikacyjnym w galerii handlowej. W ten sposób jesteś zachęcany podświadomie, do energicznego przechodzenie z jednego punktu handlowego do innego.

 

A czy ty masz już swój materiał POS z ulubionym utworem muzycznym?

 

 

 

Firma Adform Group S.A. od ponad 10 lat oferuje swoim klientom rozwiązania zwiększające sprzedaż produktów i usług. Dla naszych klientów przygotowujemy materiały POS wyposażone w elektronikę m.in. pozwalającą na odtwarzanie muzyki i filmów. Własny park technologiczny i zaplecze logistyczne, sprawiają, że nasze realizacje dostarczamy pod wskazany adres, do klientów na terenie całej polski i Europy. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      

 

                                                                                                 

 

 

                                                                     >>Powrót