Aktualności » Blog » Aktualność
2017-08-01

Femvertising w materiałach POS

Czego pragną kobiety? Pytanie to zadają sobie nie tylko mężczyźni, ale i marki tworzące komunikaty reklamowe. Mowa tu o materiałach wspierających sprzedaż tworzonych zgodnie z nowym kierunkiem budowania relacji między producentami a kobietami.

 

 

To najlepszy czas na zmianę komunikacji na bardziej pro-kobiecą. Niezwykła popularność femvertisingu sprawia, że kobiety jeszcze bardziej oczekują, że firmy wyjdą naprzeciw ich oczekiwaniom i potrzebom. Głównym celem reklam tworzonych w oparciu o femvertising jest odejście od stereotypów, na których do tej pory opierała się większość przekazów reklamowych. Jego główne wyznaczniki to wiarygodność, szacunek do ciała, budowanie poczucia wartości i siły. Jak wynika z badań, 92% kobiet lepiej zapamiętuje reklamy przedstawiające je w pozytywnym świetle, a 45% dzieli się pozytywnymi wrażeniami z koleżankami. Pamiętajmy, że kobiety generalnie częściej robią zakupy i coraz częściej decydują o zakupie materiałów wykończeniowych do domu czy wyborze rodzinnego auta.

 

 

 

 

Mimo znaczących różnic wiekowych, zamieszkania i priorytetów, Panie łączy jeden wspólny mianownik – wszystkie są kobietami. Wymagają coraz więcej od siebie i od swojego otoczenia, a co za tym idzie również i produktów, z których korzystają w życiu codziennym. Niestety wciąż brakuje materiałów wspierających sprzedaż, które poruszałyby ważne dla kobiet kwestie i były dla nich realnym wsparciem. Usprawniały codzienne obowiązki i pozwalały zaoszczędzić czas.

 

Jak stworzyć taki materiał POSM?

 

Na warsztat weźmy branżę beauty. Prezenter podłogowy na kosmetyki powinien nie tylko jak najlepiej reklamować prezentowany asortyment, ale również skracać czas potrzebny na podjęcie decyzji np. odnośnie odpowiedniej tonacji różu do policzków. W jaki sposób? Na materiale wspierającym sprzedaż nie może zabraknąć darmowych testerów i lusterka, w którym porównamy różne warianty. W kieszeni na ulotki umieśćmy krótkie poradniki np., w jaki sposób wykonturować owal twarzy lub podkreślić łuk kupidyna. Na palecie kolorów wyodrębnijmy te należące do tonacji naturalnej/dziennej i te, które doskonale nadadzą się na wieczorne wyjście. Podajmy inf. o darmowych tutorialach na wykonanie perfekcyjnego makijażu, które kryją się pod kodami QR na prezenterze. Nasz POSM możemy wyposażyć w urządzenie podpowiadające, jakie jest kolorystyczne DNA naszej skóry i sugerujące najodpowiedniejszy dla nas podkład. Materiał POS powinien usprawnić zakupy i budować w kobietach pewność siebie oraz miłość do swojego ciała – z jego wszystkimi zaletami i wadami. Prezenter podłogowy wykonany z kartonu pozwoli na umieszczenie mocnych komunikatów reklamowych mówiących o kobiecej sile, mądrości, przezwyciężaniu słabości oraz wykorzystywaniu potencjału.

 

 

Współczesna kobieta oczekuje, jakości za rozsądną cenę i usprawnienia codziennych obowiązków. Display reklamujący środki czystości dobrze jest podzielić na segmenty: ciemne ubrania, białe ubrania i odzież dziecięca. Taki prosty zabieg skróci czas poszukiwania odpowiedniego produktu. Dodatkowym elementem materiału wspierającego sprzedaż może być gotowa lista najczęstszych plam i porad na szybkie pozbycie się ich. Kobiety nie chcą poświęcać czasu na obowiązki domowe i walkę z niedoskonałościami, ale oczekują skutecznych rozwiązań.

 

Kobiety coraz częściej decydują o tym, jaka farba zostanie użyta do ścian, a jaka do pomalowania mebli ogrodowych. I nie chodzi tutaj jedynie o kolor, ale również wybór producenta, który spełnia ich oczekiwania odnośnie ceny, jakości, dodatkowych cech takich jak łatwość utrzymania w czystości, plamoodporność, a wreszcie ekologiczna postawa. Dobry materiał POS powinien być pierwszym źródłem informacji o możliwościach zastosowania farby i jej dodatkowych atutach – odpowiednia dla alergików. Systemy półkowe powinny zawierać paletę gotowych próbek pokazujących jak kolor będzie wyglądał na ściennie. Dodatkowym atutem materiału POS będzie wyposażenie go w nowe technologie, w postaci monitora, w którym klient będzie mógł poszukać inspiracji w postaci gotowych aranżacji z wykorzystaniem wybranego koloru oraz szczegółowych inf. o produkcie. Na systemie półkowym nie powinno zabraknąć darmowych testerów, które klient może przetestować w domu. Darmowe próbki będą dodatkowym atutem przemawiającym za wyborem produktów danej marki.

 

 

 

Projektując materiał POS musimy wziąć pod uwagę rzeczywiste, a nie tylko stereotypowe różnice w zwyczajach zakupowych kobiet i mężczyzn, aby lepiej dopasować ofertę i spersonalizować materiały wspierające sprzedaż. Zgodzicie się, że działania marketingowe pod tym względem są nadal niedojrzałe lub niedostosowane i że rynek ciągle czeka, i oczekuje więcej?

 

 

 

 

 

   

                                                                                           

 

                                                                                >>Powrót