Aktualności » Blog » Aktualność
2017-07-18

POSM w aptekach i przychodniach

Materiały reklamowe, które pojawiają się w miejscach związanych z medycyną i opieką zdrowotną muszą spełniać określone warunki. Zazwyczaj dominuje w nich kolorystyka z przewagą bieli – kojarząca się z opieką zdrowotną. Problemem jest również sam sposób reklamy. Produkty lecznicze podlegają obostrzeniom określonym w ustawie – Prawo farmaceutyczne oraz w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych. To wszystko sprawia, że firmy prześcigają się w pomysłach, aby przykuć uwagę klienta a równocześnie mieścić się w przyjętych zasadach i przepisach.

 

 

 

Materiałami reklamowymi, które najczęściej spotykamy we wspomnianych lokalizacjach są: wobblery, totemy, shelfstopery oraz ulotki i broszury. Coraz częściej możemy spotkać również displaye wyposażone w monitor z dedykowanym contentem.

 

W przypadku materiałów POS związanych z dbaniem o urodę równie ważne jak materiał reklamowy produktu jest jego opakowanie. To na jego podstawie klient kształtuje swoją opinię o zawartości pudełka. Poza tym, eleganckie opakowanie (zazwyczaj w kolorystyce bieli, czerni i złota) pozycjonuje markę i przypisuje produktowi określone cechy. Materiał wspierający sprzedaż ma być w takim przypadku odpowiednim tłem, jedynie podkreślającym zalety tego, co promuje.

 

 

Reklamy pojawiające się w aptekach i przychodniach narażone są na dużą rotację, dlatego czas na zaistnienie w świadomości klienta jest mocno ograniczony. Z pewnością ważna jest wysoka estetyka i dopasowanie do potrzeb krajowego klienta (szczególnie firm działających w oparciu o międzynarodowe standardy i komunikację). POSy często projektowane są pod określonego klienta, zmagającego się z danym problem, np. bólem gardła czy suchą skórą lub mają za zadanie wspierać konkretny projekt czy kampanię – walkę z rakiem skóry. Poprzez materiał wspierający sprzedaż marka może zakomunikować dodatkowe korzyści związane z wyborem danej firmy (ludzie chcą mieć poczucie, że ich decyzja może mieć pozytywny wpływ na polepszenie życia innych osób).

 

 

Materiały POSM ze względu na swoją plastyczność i możliwość dopasowania aranżacji do miejsca przeznaczenia, należą do ważnej grupy materiałów wspierających sprzedaż. Jednak, aby móc budować przewagę na rynku trzeba nieustannie szukać nowych, innowacyjnych i jeszcze bardziej atrakcyjnych dla klienta rozwiązań. Tylko w taki sposób mamy szansę wyróżnić się w gąszczu podobnych do siebie realizacji i kampanii.

 

Rozwój elektroniki i urządzeń mobilnych sprawia, że możemy mówić o połączeniu ekspozytorów oraz startup’ów. Jednym z największych trendów reklamowych są treści emitowane na ekranach umieszczonych w placówkach medycznych. Jest to nowoczesne rozwiązanie, które zastępuje materiały drukowane takie jak np. ulotki i foldery. Nośniki digital signage zapewniają multimedialny kontent, który jest systematycznie aktualizowane. W ten sposób klient może liczyć na przepływ nowych, ciekawych i zawsze świeżych informacji.

 

Jest to również rozwiązanie bardziej ekonomiczne niż tradycyjna forma reklamy. W dowolnym momencie możemy zmienić przekaz i wgrać nowy. Oszczędzamy miejsce, które wcześniej przeznaczone było na POS i pieniądze, które trzeba wydać na wyprodukowanie materiałów reklamowych.

 

Firma Adform Group S.A. od ponad 10 lat oferuje swoim klientom rozwiązania zwiększające sprzedaż produktów i usług, również w miejscach związanych z opieką zdrowotną. Wieloletnie doświadczenie branży i liczne realizacje dla sektora farmaceutycznego sprawiają, że możemy być partnerem przy tworzeniu tego rodzaju kampanii reklamowych. Każde projektowane przez nas rozwiązanie zaczynamy od opracowania strategii. Precyzyjne zdefiniowanie celu, zagrożeń i możliwych rozwiązań sprawia, że Państwa kampania od początku do końca prowadzona jest profesjonalistów. 

 

 

 

 

 

                                                                                               >>Powrót