Aktualności » Blog » Aktualność
2017-07-10

ECO POSM

Coraz częściej sięgamy do natury, chcemy żyć w zgodzie z otaczającą nas przyrodą i wymagamy, aby marki, które wybieramy podzielały nasze potrzeby bycia EKO. Szczególnie młode pokolenie konsumentów przywiązuje dużą uwagę do tego, czy firma dba o środowisko i działa zgodnie z zasadami CSR.

 

Nie dziwi więc fakt, że ekologia wywiera coraz większy wpływ również na estetykę materiałów wspierających sprzedaż. Chociaż surowce naturalne, takie jak drewno, czy karton od dawna wykorzystywane są w produkcji standów, dziś klienci znacznie częściej oczekują od projektów, żeby były wykonane właśnie z tego materiału. Jest to związane z modą na zdrowy tryb życia, który obecnie panuje w społeczeństwie.

 

 

Trendem jest ograniczenie marnotrawstwa i jak najlepsze wykorzystanie materiałów. Dlatego wiele firm decyduje się na wykonanie stałej konstrukcji POS-owej np. z drewna, którą wykorzystuje się wielokrotnie, a zmienia jedynie grafikę w zależności od tego, jaka promocja obowiązuje w danej chwili.

 

W modzie jest także stylizacja na „naturalne” POSy wykonywane z płyty mdf i kartonu oraz mocne akcentowanie braku folii i grafik. Naturalność produktów takich jak drewno, karton czy tektura nadaje lekkości materiałom wspierającym sprzedaż.

 

 

Co więcej, tektura jest na tyle plastycznym materiałem, że możemy ją np. zadrukować grafiką drewnopodobną. Do druku warto zastosować farby i lakiery pochodzenia roślinnego. W ten sposób uzyskujemy nie tylko efekt naturalnego drewna, ale również ponosimy znacznie niższe koszty produkcji, transportu, czy utylizacji takiego displaya. Odpowiednio zaprojektowany stand będzie równie wytrzymały jak ten wykonany z drewna a równocześnie bardzo efektowny. W dodatku taki display z tektury możemy częściej odświeżać, zmieniając grafikę w zależności od sezonu, promocji i kanału dystrybucji. Jeśli decydujemy się na wykorzystanie metalu w konstrukcji POS-owej, zadbajmy o to by był recyklingowalny.

 

 

Ze względów ekologicznych (i oczywiście kosztowych) wiele międzynarodowych firm rezygnuje z używania do produkcji materiałów innych niż tektura, w związku z problemami, jakie wynikają z utylizacji PCV. Sprzyja im również moda na minimalizm i naturalność, co dodatkowo czyni je niezwykle atrakcyjnymi i korzystnymi wizualnie.

 

POS Ekologiczny może być dodatkowym atutem przemawiającym za wyborem danej firmy, a nie innej. Na opakowaniu POS warto umieścić informację, że firma 1% zysków przeznacza na rzecz ochrony środowiska, np. topniejących lodowców na Antarktydzie.

 

Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że dbanie o środowisko jest jak „mała czarna”, tzn. nigdy nie wychodzi z mody. A ekologiczne ekspozytory reklamowe będą coraz częściej towarzyszyć naszym wyborom zakupowym.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                       >>Powrót