Aktualności » Blog » Aktualność
2017-06-26

Jak zaaranżować salon odzieżowy?

Podpowiadamy, jakie wskazówki warto znać i uwzględnić w swoim projekcie, kiedy chcemy zaprojektować sklep z ubraniami.

 

Duża konkurencja w sektorze odzieżowym sprawia, że aby zyskać przewagę warto wykazać się wiedzą z innych dziedzin. A już na pewno umiejętnościami shopfittingu.

 

Znam moich klientów

Wiedza na temat tego, do kogo kierowana jest nasza oferta i jakie są preferencje danej grupy pozwoli nam na optymalne zaplanowanie asortymentu w sklepie. Dzięki tej wiedzy, będziemy mogli również zaprojektować wystój wnętrza tak, aby w sposób optymalny spełniał oczekiwania kluczowych klientów.

 

Zasada 3 złotych środków

Specjaliści od projektowania witryn sklepowych, często decydują się na umieszczenie trzech obiektów w oknie wystawienniczym. Jest to zabieg, który daje efekt pewnego rodzaju asymetrii. Jak wynika z badań, ludzkie oko widząc coś asymetrycznego skanuje każdy obiekt, a tym samym poświęca więcej uwagi na poznanie danego przedmiotu. Jest to wiedza, którą warto wykorzystać projektując aranżację witryny sklepowej. To z nią klient zapoznaje się w pierwszej kolejności i stwierdza, czy warto zajrzeć do środka.

 

 

Światło w dobrym tonie

Odpowiednie oświetlenie potrafi zdziałać cuda. Nie tylko sprawia, że produkt jest widoczny, ale przede wszystkim wydobywa jego zalety i podkreśla kształt i kolor. Dobre oświetlenie jest szczególnie ważne w przypadku małych pomieszczeń. Sprawia, że przestrzeń wydaje się optycznie większa. W tym celu warto również wykorzystać lustra, które dzięki odbijaniu przestrzeni sprawiają, że zyskuje ona wizualnie na przestronności.  Wybór oświetlenia to inwestycja długoterminowa, dlatego nie warto na niej oszczędzać.

 

Colour Inspired

Jak pisaliśmy już niejednokrotnie na naszym blogu, poprzez odpowiedni dobór kolorówmoże zachęcać do zakupu i komunikować określone wartości. Ciemne kolory sprawdzą się w przypadku dużych, otwartych przestrzeni. W małym pomieszczeniu mogą wydać się przytłaczające i dodatkowo optycznie ją zmniejszać. Jasne barwy polecane są w przypadku niewielkich powierzchni, ponieważ sprawiają, że zyskują one na przestronności.

 

Ład i porządek

Ta kwestia nie podlega dyskusji w przypadku każdego sklepu. Bałagan w połączeniu z ciasnotą i przeładowaniem towaru na półkach, nie tylko wygląda nieestetycznie, ale przede wszystkim utrudnia zakupy. Kierujmy się zasadą „mniej znaczy więcej”, aby zyskać maximum przestrzeni.Prezentowany towar będzie wyglądał bardziej estetycznie i zyska na jakości w oczach konsumentów.

 

 

Z dala od wejścia

Jest to uzasadnione działanie, ponieważ większość z nas nie rejestruje tego, co znajduje się tuż przy drzwiach. A co za tym idzie towar umieszczony w pobliżu wejścia do sklepu może być mijany przez klientów. Wynika to z faktu, że każdy z nas wchodząc do nowego pomieszczenia, pierwsze chwile poświęca na adaptację. Dlatego też ta przestrzeń w sklepie nazywana jest strefą „dekompresji”. Możemy ją wykorzystać w innym celu niż handlowy i np. wyposażyć w dodatkowe oświetlenie, aby już od wejścia budować miłą atmosferę.

 

Brak barier

Swobodne przemieszczanie się pomiędzy asortymentem, to sekret udanych zakupów. Często impulsywnych, dokonanych podczas spaceru po sklepie. Ekspozycja ubrań i dodatków, ułożona tak, aby przeglądanie asortymentu nie wiązało się z dodatkowym wysiłkiem, sprawia, że zakupy stają się przyjemnością, a nie obowiązkiem. Mocno przeładowane półki sprawiają, że towar wygląda nieestetycznie i łatwiej o bałagan.

 

 

Zakupy powinny sprawiać nam przyjemność i pozwalać zdobyć nowe doświadczenia. I choć większość z nas często zaprzecza, kochamy kupować. Nienawidzimy natomiast być oszukiwani i dostawać towar, którego cena przewyższa jego wartość. Dlatego nie bądźmy jedynie sprzedawcami, ale doradcami, którzy pomagają dokonać właściwego wyboru. Sprawiedliwe traktowanie klientów to sprawdzony sposób na sukces.

 

Firma Adform Group S.A. oferujemy swoim Klientom rozwiązania w obszarze identyfikacji w miejscu sprzedaży, zwiększające sprzedaż produktów i usług. Dodatkowo stosujemy nowoczesne technologie, które wyróżniają nasze rozwiązania na tle innych. W naszej pracy wykorzystujemy wiedzę techniczną, ale również wiedzę z zakresu psychologii, marketingu i sprzedaży.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                       >>Powrót