Aktualności » Blog » Aktualność
2017-06-12

Rola światła w materiałach POSM

Dobrze zaprojektowany materiał POSM wymaga odpowiedniego systemu oświetlenia. Drobne niedociągnięcia mogą mieć poważne odbicie w nieatrakcyjnej ekspozycji towaru i przełożyć się na brak zainteresowania ze strony potencjalnych klientów.

 

Oświetlenie materiału wspierającego sprzedaż, to niestety często bagatelizowany element wsparcia kampanii promocyjnej. Słabe światło sprawia, że kupujący mogą nie zauważyć prezentowanego towaru, ocenić go, jako produkt drugiej kategorii lub mieć ograniczoną możliwość zapoznania się z jego jakością. Natomiast nieodpowiedni dobór barwy oświetlenia może powodować błędne oddawanie kolorów, co przekłada się na brak decyzji, a w efekcie rezygnację z zakupu.

 

 

Rodzaj źródła światła, obudowy, temperatury barwowej oraz sposób mocowania powinien być dostosowany indywidualnie do konkretnego artykułu, który chcemy zareklamować. W materiałach reklamowych najczęściej wykorzystuje się diody LED o zimnej barwie. Dzięki odpowiedniej konstrukcji żarówki można uzyskać dowolny kolor i odcień.

 

Kosmetyki, odzież i biżuteria to rzeczy, które najlepiej oświetlić światłem białym, pozwalającym dostrzec wszystkie szczegóły przedmiotów. Kosmetyki prezentowane na wystawie, wyglądają w takim świetle atrakcyjnie. Istotny jest także wskaźnik oddawania barw, który w przypadku sektora beauty powinien wynosić od 80 do ponad 90 punktów Ra. W ten sposób kolory kosmetyków, szczególnie tych do makijażu, będą dobrze rozpoznawalne, a klient uniknie rozczarowania po wyjściu ze sklepu. Oświetlenie zastosowane w szafie kosmetycznej nie może być słabsze, niż to obecne we wnętrzu drogerii. Warto użyć opraw akcentujących, które dodatkowo podkreślą atuty prezentowanych produktów.

 

 

 

Pieczywo najbardziej działa na wyobraźnię, gdy sprawia wrażenie przed chwilą wyjętego z pieca. Co ciekawe, to właśnie światło (barwa ciepła – żółta) może zaprezentować nawet bladą bułkę, jakby była ciepła i chrupiąca. Do oświetlania gotowych ciast oraz pieczywa powinniśmy wykorzystać ciepłe światło o temperaturze barwowej 2700 stopni K. 

 

 

 

Produkty wymagające przy sprzedaży ciepłej, pełnej poczucia luksusu i przyjaznej atmosfery – jak choćby wysokiej jakości kawa czy czekoladki – narzucają niski poziom natężenia oświetlenia i ciepłą barwę światła. Poprzez miejscowe zwiększanie lub zmniejszanie ilości światła możliwe jest stworzenie światłocieni posiadających odpowiedni kontrast.

 

Nieodpowiednie oddawanie kolorów powoduje gorszą ekspozycję produktów, dyskomfort w przeglądaniu prezentowanej oferty oraz ograniczenie czasu, który klient spędza przy standzie czy displayu. Zbyt mała ilość światła zmusza klienta do wyjścia ze sklepu oraz poszukiwania dostępu do światła dziennego – w którym będzie można prawidłowo ocenić barwę produktu. Problem ten dotyczy w szczególności sklepów z kosmetykami, odzieżą, tekstyliami i innymi elementami wyposażenia wnętrz.

 

Skala wzrostu obrotów wynikająca z implementacji rozwiązań oświetleniowych, pozwalających na skuteczną ekspozycją towarów, może sięgać kilkudziesięciu procent.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  >>Powrót