Aktualności » Blog » Aktualność
2017-04-24

Jak kupuje generacja Y?

Dzisiejszy rynek konsumentów, kształtują osoby urodzone w latach 80, a więc z tzw. wyżu demograficznego, oraz ludzie urodzeni w latach 1990 – 2000, którzy stanowią blisko 1/3 społeczeństwa. Pokolenie millenialsów, czyli osób urodzonych po roku 90 – tym, to generacja, która od dzieciństwa bierze udział w kulturze konsumpcyjnej i nie wyobraża sobie życia bez nowych technologii: smartfona, tabletu czy laptopa. Wybiera to, co jest zgodne z ich stylem życia i sposobem spędzania wolnego czasu. Przedstawiciele generacji Y, gotowi są poświęcić sporą ilość czasu i wysiłku, aby znaleźć produkt spełniający ich oczekiwania. Chętnie rekomendują swoim znajomym i rodzinie towary, które uważają za dobre i godne polecenia - dlatego są doskonałymi ambasadorami marki.

 

Młodzi ludzie żyją szybko i chętnie dzielą się swoją wiedzą z innymi. POS, który ma przyciągnąć uwagę wspomnianej grupy musi przekładać się na lepsze doświadczenie zakupowe. Powinien być przede wszystkim modny i oryginalny, niekoniecznie wysokiej jakości. Przedstawiciele pokolenia Y szczególną uwagę zwracają na użyteczność produktów i wygodę korzystania z nich. Znajomość technologii i niemal nieustanne korzystanie ze smartfonów sprawia, że porównywanie ze sobą wielu produktów nie stanowi dla nich problemu.

 



Materiały wspierające sprzedaż powinny dawać możliwość lepszego poznania reklamowanego artykułu jak również pozostałego asortymentu w danej serii. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie na standzie kodu, który można pobrać lub zeskanować za pomocą smartfonu w celu otrzymania dodatkowych informacji. Jeśli prezentowany artykuł wpisuje się w działania fair – play i fair – trade nie zapomnijmy umieścić tej informacji na POS. Millenilsi cenią autentyczność i działania wpisujące się w filozofie CSR.

 

Dla pokolenia Y ważna jest unikalność marki i możliwość wyróżnienia się w tłumie, dlatego tak chętnie sięgają po produkty limitowane. Materiał wspierający sprzedaż powinien podkreślać ograniczony czas dostępu danego artykułu lub serii. Pokazywać, że korzystanie z reklamowanej oferty jest ekonomicznie uzasadnione i jest mądrą decyzją. Pokolenie Y lubi oszczędzać z wyboru, a nie dlatego, że zmusza ich do tego sytuacja finansowa. Jak wynika z badań, aż 81 proc. młodych konsumentów, gotowych jest zapłacić więcej za produkt, jeśli w zamian otrzyma lepsze doświadczenie zakupowe.

 

 

 

Jeśli chcemy, aby nasz materiał wspierający sprzedaż wyróżnił się na rynku i zdobył uznanie wśród wspomnianej grupy musi być designerski i niepowtarzalny. Pokazywać wyjątkowość prezentowanego asortymentu i podkreślać korzyści płynące jego nabycia. Przykuwać wzrok i zachęcać do interakcji.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  >>Powrót