Aktualności » Blog » Aktualność
2017-04-19

Ekskluzywny POS

Luksusowy POS, czyli jaki? Wykonany z drogich materiałów i przy zastosowaniu zaawansowanej technologii? Czy raczej promujący produkt powszechnie uważany za asortyment z tzw. wyższej półki?

 

Aura wyjątkowości i niepowtarzalności, ma szczególnie duże znaczenie, w przypadku branży kosmetycznej, alkoholowej czy jubilerskiej. Dlatego wydaje się być oczywistym, że produkt „ekskluzywny” wymaga podkreślenia takich cech, jak jakość, elitarność, prestiż i ograniczona dostępność. Celem jest odpowiednia prezentacja danego produktu - cena gra rolę drugorzędna. Luksusowy materiał POS jest spójnym uzupełnieniem wizerunku dla asortymentu klasy premium.

 

 

 

Tego rodzaju POSu nadaremnie szukać wśród regałów z produktami w supermarkecie. Jest to narzędzie skierowane do określonej grupy klientów. Sprawdzi się w eleganckich drogeriach, sklepach wolnocłowych na lotnisku czy sklepie z biżuterią. W tej grupie materiałów nie znajdziemy tradycyjnych prezenterów reklamowych, ale produkty odwołujące się do emocji i ukrytych pragnień, takich jak wysoki status społeczny, prestiż i uznanie. Elegancki POS jest elementem dopełniającym dla wysoko pozycjonującej się marki.

 

 

 

POS, w jakości premium, wymaga odpowiednich surowców, które kojarzą się z elegancją i trwałością. Nie ma mowy o kartonie, sklejce czy innych tanich materiałach. Nawet najładniejsza grafika wykonana na tekturze nie zastąpi jakości jaką daje naturalne drewno czy stal. Luksusowy POS wymaga precyzyjnego wykonania, ale również elegancki i maksymalnej funkcjonalności. Wszystkie wytyczne będą mogły zostać spełnione, jeśli dobierzemy odpowiednią do produktu: konstrukcję, materiały, design i elementy graficzne. Zazwyczaj wiąże się to z wyższymi kosztami, które na szczęście dzięki szerokiej ofercie surowców można różnicować. Pozwala na to coraz większy potencjał technologiczny i łączenie tworzyw sztucznych z droższymi surowcami. Wykorzystujemy np. tańszy materiał, ale ciekawie podświetlony, dający poczucie luksusu i łączymy go z drogim tworzywem będącym jedynie akcentem w całości realizacji. Dzięki takim rozwiązaniom otrzymujemy interesujący, ponad przeciętny efekt za rozsądną cenę.

 

 

Musimy również pamiętać, że to, co dla jednych klientów wydaje się być prestiżowe dla innych będzie standardem. Dlatego, luksusowym POS powinien charakteryzować się czymś wyjątkowym i niedostępnym dla każdego – rozwiązaniem technologicznym, użytym surowcem, aranżacją.

 

Można przypuszczać, że w przypadku luksusowego wsparcia sprzedaży, koszt realizacji będzie znacznie wyższy od standardowych produkcji, nie jednak w niebotycznej kwocie. Wszystko zależy od marketingowych planów klienta i oczekiwań, a co za tym idzie użytych materiałów, wyobraźni projektanta i możliwości konstrukcyjnych. Najważniejszy jest pomysł i nieszablonowe wykonanie, skrojone na miarę potrzeb prezentowanego asortymentu.

 

 

 

 

                                                                                  >>Powrót