Aktualności » Blog » Aktualność
2017-04-03

Trendy POS na Wielkanoc

Święta Wielkanocne, to tuż po świętach Bożego Narodzenia najważniejszy okres w handlu detalicznym, w którym sklepy mogą liczyć na duży wzrost sprzedaży. Klienci chętniej niż zwykle sięgają po słodycze, środki czystości i akcesoria dekoracyjne do domu. Podpowiadamy jak wykorzystać ten szczególny czas na efektywniejszą prezentację towarów i zachęcić klientów do zakupu naszego asortymentu.

 

Dla wielu konsumentów Święta Wielkanocne, to nie tylko przeżycie duchowe ale również czas związany z nadejściem wiosny. Dlatego planując dekorację sklepu, warto skupić się na kolorach, które pozytywnie wpływają na nastrój i kojarzą się właśnie z tą porą roku. Radosna, słoneczna żółć i zieleń trawy przykuje uwagę wzrokowców. Opakowania słodyczy i innych artykułów opatrzone wiosennymi i świątecznymi motywami będą miłym akcentem, wprowadzającym klientów w dobry nastrój. Artykuły w dedykowanych, świątecznych opakowaniach znikną w gąszczu innych artykułów na sklepowej półce, jeśli nie zadbamy o ich odpowiednią ekspozycję. Dlatego warto rozważyć  większą ilość materiałów POS, takich jak stojaki, displaye czy regały reklamowe. Również materiały wspierające sprzedaż powinny odwoływać się do wspomnianej kolorystyki, aby wzmocnić swoje oddziaływanie i przykuwać uwagę shopperów. Całość aranżacji warto uzupełnić motywami kojarzącymi się z Wielkanocą – zajączki, kurczaczki, baranki czy kolorowe pisanki będą strzałem w dziesiątkę. Tematyczne ekspozytory z „świątecznymi” produktami wyróżnimy owiją paletową z korespondującym motywem.

 

 

Materiał POS, w postaci np. kartonowego zajączka w rozmiarze XL będzie szczególną atrakcją dla najmłodszych i zatrzyma w sklepie również rodziców. Stand w kształcie Wielkanocnego koszyka lub pisanki w mega formacie wywoła uśmiech na twarzy niejednego klienta, a nawet zachęci do zrobienia zdjęcia na tle ciekawej ekspozycji. Ta sama zasada dotyczy shelfstoperów, w kształcie baranków wystających przy półce czy potykaczy ustawionych przy wejściu do centrum handlowego. Wielkanoc to jedno z tych świąt, kiedy możemy pozwolić sobie na więcej w planowaniu ekspozycji i postawić na ogólny przepych. Oczywiście ilość materiałów wspierających sprzedaż nie może utrudniać poruszania się po sklepie i znalezienia potrzebnych produktów.

 

 

Równie ważne, co dobór odpowiednich materiałów reklamowych jest zbudowanie w świadomości klienta poczucia, że w naszym sklepie znajdzie wszystkie potrzebne artykuły. Dlatego koniecznie zadbajmy o to, żeby na półkach nie zabrakło najpopularniejszych w tym czasie produktów. Warto zgodnie z zasadą cross – merchandisingu, tak zaplanować produkty na półce, aby obok siebie stały artykuły uzupełniające się, np. proszek do pieczenia obok mąki, a żurek w pobliżu chrzanu.

 

 

Pamiętajmy, że szeroka gama artykułów tego samego asortymentu i duża konkurencja w miejscu sprzedaży sprawia, że walkę o zainteresowanie klientów wygrają jedynie te marki, które potrafią wyróżnić się np. nietuzinkowym materiałem POS. Klienci podświadomie kierują się w stronę artykułu, który jest najlepiej widoczny i na nim skupiają swoją uwagę.

 

 

W tym miejscu, pragniemy złożyć wszystkim naszym czytelnikom życzenia radosnych Świąt Wielkanocnych, w otoczeniu radosnej, wiosennej aury.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        >>Powrót