Aktualności » Blog » Aktualność
2017-03-28

Zakupy w rytmie slow

W erze zakupów online, tradycyjne centra handlowe przestały spełniać rolę miejsca, które odwiedza się jedynie po to, aby dokonać zakupu. Osoby, które decydują się na zakupy stacjonarne, chcą przede wszystkim móc miło spędzić czas i zrelaksować się. W tym celu gotowi są pokonać dystans nawet kilkudziesięciu kilometrów.

 

Konsument, który poświęca swój czas, odchodzi od innych zajęć, aby zrobić zakupy w galerii oczekuje indywidualnego doświadczenia estetycznego, które ukoi jego zmysły. Liczy się spójny wystrój wnętrza, atrakcyjna strefa przestrzeni publicznej z wygodnymi miejscami do odpoczynku i odpowiednie elementy dekoracyjne.

 

 

 

Nie dziwi wiec fakt, że coraz ważniejszym sposobem budowania przewagi konkurencyjnej w handlu jest kształtowanie tzw. doświadczeń klienta (customer experience), czyli pozytywnej, wielowymiarowej interakcji klienta z marką, którą jest również centrum handlowe. Nie trzeba pewnie dodawać, że takie doświadczenie powinno przemawiać na korzyść klienta.

 

Przygotowując strategię marketingową należy w pierwszej kolejności zastanowić się:, Jakie nowe udogodnienia wprowadzić? Jakie usługi dodatkowe przydadzą się najbardziej? Jak przyciągnąć nowych klientów i równocześnie zatrzymać dotychczasowych?

 

O klasie obiektu świadczą w dużej mierze przestrzenie wspólne, które decydują o komforcie odwiedzających i sprawiają, że centrum zakupów stają się miejscem spotkań towarzyskich i rodzinnych. Dobrze zaprojektowane meble i przestronna strefa relaksu sprawiają, że chętniej odwiedzamy dane miejsce i wracamy do niego ponownie.

 

 

Udogodnienia powinny odpowiadać potrzebom osób, które chcemy przyciągnąć. Skupienie się na konkretniej osobie i jej oczekiwaniach pomoże nam znaleźć rozwiązania, które będą odpowiednie dla całej grupy docelowej. Jeśli naszą grupą docelową są rodziny z dziećmi, ważna dla nich będzie odpowiednia infrastruktura. Place zabaw dla najmłodszych, restauracje wyposażone w fotele do karmienia i toalety z pomieszczeniem dla matek chcących przewinąć dziecko. Nie mniej ważna jest sama aranżacja przestrzeni sklepowych, a więc szerokie przejścia pozwalające na swobody przejazd wózkiem dziecięcym i miejsca parkingowe dla rodzin. Aby ułatwić zakupy, oferta handlowa branży dziecięcej powinna być zlokalizowana nieopodal wejścia do centrum.

 

Oczywiście inne będą oczekiwania osób młodych, dla których dostęp do Internetu i możliwość udostępniania wpisów w social mediach będzie kwestią priorytetową. Dla miłośników mody ważna będzie rozbudowana oferta usług, również tych luksusowych. Możliwość skorzystania z usług i porad profesjonalnej stylistki, która pomoże w zakupach będzie wartością decydującą o większej atrakcyjności danej galerii handlowej.

 

 

 

Zabiegiem budującym renomę budynku jest stworzenie w niej przestrzeni dla sztuki. Organizowanie wystaw i spotkań z różnego rodzaju artystami i twórcami. W tej kwestii spore pole do popisu mają najemcy przestrzeni handlowej. Estetyczne doznania klientów można budować poprzez aranżację witryn sklepowych, które tworzą klimat miejsca i wpisują się w ogólną aranżacje przestrzeni.  

 

Z pewnością na tego typu usługi nie powinniśmy patrzeć jak na niepotrzebną fanaberią, ale możliwość wyróżnienia się i zbudowania lepszej relacji z klientami, którzy docenią nasze starania i chętnie wrócą, aby zrobić kolejne zakupy.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     

 

 

                                                                                    >>Powrót