Aktualności » Blog » Aktualność
2017-03-20

Dobra reklama, czyli jaka?

Moda na to, co wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju, dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta, dotarła również do branży POS. Inwestycja w spersonalizowany design, tworzony z myślą o konkretnym użytkowniku,to coraz częściej wyznacznik dobrze zaprojektowanego materiału wspierającego sprzedaż. Firmy poszukują rozwiązań, które zaskoczą potencjalnego klienta i skłonią do reakcji w postaci sięgnięcia po dany produkt lub usługę.

 

Ułatwia to panujący od dłuższego czasu trend na przekształcanie tradycyjnego materiału point-of-sale w interaktywne stanowiska, które pozwalają dotknąć, spróbować, powąchać i sprawdzić zastosowanie produktu, a czasem nawet w coś zagrać i wziąć udział w konkursie. Przykładem takiego materiału jest Wirtualny Malarz FFiL Śnieżka.  Jest to kiosk kreatywny, który pomaga dobrać kolory do wnętrza. Przyjazny interfejs w kilku krokach pozwala poznać preferencje kolorystyczne użytkownika i dobiera indywidualnie paletę do dekoracji pomieszczeń.  Wirtualne malowanie wybranego pomieszczenia jest możliwe także z użyciem swojego ulubionego koloru, który można sczytać z dowolnego przedmiotu. Maszyna zawiera ponadto katalog gotowych inspiracji oraz katalog produktów. 

 

 

 

Spersonalizowany materiał POS coraz częściej wyposażony jest w ekrany dotykowe i czujniki nacisku. Dzięki wykorzystaniu różnego rodzaju czujników, skanerów kodów QR czy barier świetlnych możemy tworzyć kampanie typu cross-selling. Podniesienie z modułu półki sklepowej wybranego produktu – co sygnalizuje czujnik - powoduje wyświetlenie na umieszczonym tuż obok monitorze dodatkowej oferty danego producenta.

Przykładowo, kupując cienie do powiek otrzymujemy ofertę innych akcesoriów do makijażu, a nawet krótki film instruktarzowy w jaki sposób wykonamy profesjonalny makijaż oka. Nie mniej ważny jest odpowiedni design samego materiału wspierającego sprzedaż, który przykuwa uwagę i wpisuje się w trendy i upodobania grupy do której jest skierowany.

 

 

 

 

Osoby należące do tzw. pokolenia Z (urodzenie po 2000 roku) szczególną uwagę będą zwracały na wygląd materiału reklamowego np. tacki kosmetycznej, na której prezentowany jest krem. Szczególnie pożądane jest zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych – aplikacji do pobrania na smartphona, ciekawej grafiki i nieoczywistego materiału. Do łask wraca tektura i karton – materiały ECO. Dla pokolenia Y ważniejsza od opakowania będzie jakość produktu i jej stosunek do ceny prezentowanego towaru. Pokolenie X najchętniej wybiera produkty, które zna i którym ufa od lat. Dlatego chcąc zwrócić uwagę tej grupy powinniśmy odwoływać się do tradycji i wielopokoleniowych wartości.

 

Spersonalizowany materiał POS ma pobudzić nie tylko wzrok, ale również węch i dotyk. Odpowiednie mikrokapsułki umieszczone na konstrukcji displaya uwalniają określony aromat, a uwypuklenia i zdobienia mają zachęcić do wzięcia do ręki. Wszystko po to, aby uatrakcyjnić a tym samym skuteczniej prezentować dany artykuł.

 

Aby móc sprzedawać więcej i lepiej nie wystarczy śledzić panujące trendy, ale należy wyznaczać nowe kierunki i poszukiwać indywidualnych rozwiązań, idealnie trafiających w gust i potrzeby naszej grupy docelowej. 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                            >>Powrót