Aktualności » Blog » Aktualność
2017-03-06

Jak sprzedaje phygital?

Phygital wpływa na to jak pracujemy, żyjemy i oddajemy się rozrywce. Choć termin dla wielu z nas wciąż pozostaje zagadką jego wpływ odczuwamy na każdym etapie naszego życia. Sformułowanie powstało ze zlepku dwóch słów, physical – fizyczny i digital – cyfrowy. Dosłowne tłumaczenie odsyła nas do frazy „where the physical and digital worlds combine”. Ale o co tak naprawdę chodzi?

 

Phygital, mówiąc ogólnie to przestrzeń, w której rzeczywistość fizyczna miesza się z tą cyfrową wchodząc z nią w interakcje. Tajemnicze określenie coraz częściej wykorzystywane jest jako nowoczesne narzędzie marketingowe i definiuje relacje jakie zachodzą pomiędzy konsumentem a producentem w wyniku wykorzystania nowoczesnych technologii. Mówiąc wprost, marki posługują się tym „medium” aby sprzedać realne produkty przy pomocy wirtualnych narzędzi.

 

 

Przykładem są interaktywne półki sklepowe reagujące na zmianę nacisku, gdy ściągamy z nich np. koszulkę. Równocześnie na ekranie ledowym, na terenie sklepu pojawia się informacja o składzie ubrania oraz możliwościach aranżacji z innymi dodatkami. W ten sposób klient otrzymuje komunikat podprogowy mający pobudzić go do kontynuowania zakupów.

 

 

Firmy korzystają również z oprogramowania, które wysyła do klientów spersonalizowane wiadomości za pomocą maili i smsów. Dobrym przykładem takiego działania jest kampania reklamowa firmy Diageo przygotowana z okazji dnia ojca. Konsumenci mogli przesłać do swojego taty indywidualną wiadomość poprzez zeskanowanie za pomocą smartfona kodu QR na butelce i dodanie do gotowego szablonu z filmem, własnej wiadomości. Firma nie tylko zauważyła rekordową ilość pobrań unikatowego kodu QR, ale również odnotowała wzrost sprzedaży o 70% już na 2 tygodnie przez wspomnianym świętem.

 

 

Jeden z największych kanadyjskich detalistów, Sport Check poszedł o krok dalej przeprojektowując jeden ze swoich flagowych sklepów w stylu phygital. Dzięki wykorzystaniu systemu RFID oraz systemów do rozpoznawania ruchu klient może m.in. sprawdzić wirtualnie jak biega się w butach dostępnych w salonie. Chodziło o stworzenie całego systemu relacji pomiędzy konsumentem i marką, zarówno w przestrzeni fizycznej jak i cyfrowej, łącząc oba światy tak, aby przejście pomiędzy nimi było płynne i niemal nieodczuwalne. W przypadku Sport Check wprowadzone zmiany zwiększyły przychody firmy o ponad 50%.

 

Wielkie marki jak Apple i Google również nie pozostają w tyle w wyścigu o zaangażowanie konsumentów. Korzystanie z takich rozwiązań jakie daje nam Google Glass i Apple Watch pozwala nam być w zasięgu technologii gdziekolwiek jesteśmy, sprawnie przechodząc z trybu online na offline.

 

 

Rosnąca bliskość fizycznych i cyfrowych mediów oraz wszechobecnych w życiu social mediów sprawia, że ta forma sprzedaży pozwala osiągnąć zamierzony cel zwłaszcza na rynku skierowanym do młodego pokolenia. Jest to równocześnie ważna lekcja dla detalistów i platform społecznościowych, którzy tego co robią w Internecie zapominają przenieść na tryb offline.

 

Firma Adform Group oferuje swoim klientom kompleksową obsługę w zakresie projektowania i aranżacji. W swojej pracy stawiamy na nowe technologie, ponieważ wiemy, że nie wystarczy być w punkcie sprzedaży, aby skutecznie angażować odbiorców. We współpracy z Firmą ADV dostarczamy unikalną technologię (rozszerzona rzeczywistość), dzięki której tworzymy wirtualne reklamy trójwymiarowe, zarządzane za pośrednictwem specjalnego oprogramowania z poziomu firmowego komputera.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        >>Powrót