Aktualności » Blog » Aktualność
2017-03-01

Zalety sklepu monobrandowego

Sklep monobrandowy, to doskonałe rozwiązanie w przypadku marek mogących pochwalić się szeroką ofertą produktów. Ekspozycja całego asortymentu producenta w jednym miejscu daje możliwość pełnego doświadczenia marki, które jest mocno ograniczone w przypadku sklepów z artykułami kilku firm.

 

Walory sklepów monobrandowych już dawno dostrzegli producenci największych marek sportowych takich, jak Nike, PUMA, czy New Balance, zamieniając salony sprzedaży w prawdziwe showroomy. Jest to przestrzeń, która ma nie tylko sprzedawać, ale również inspirować do określonego sposobu życia. W takim miejscu nie tylko dostaniemy każdy flagowy produkt marki, ale również będziemy mogli go przetestować i podzielić się uwagami z innymi.

 

 

 

Autorskie salony, tzw. concept story, to nie tylko asortyment, ale również całe wyposażenie, począwszy od mebli aż po ekspozycję i obsługę ubraną wg. określonego dress codu (w przypadku firm odzieżowych w ubrania z logo). Jest to kolejny element świadomego działania mający utrwalić spójny przekaz jak również doskonała forma reklamy.

 

Dla porównania, w sklepie multibrandowym asortyment danego producenta zajmuje ok 10-15% całej oferty, w przypadku salonów monobradowych te proporcje zmieniają się diametralnie. W dodatku w tego typu lokalizacji marka nie musi walczyć o uwagę klienta z konkurencją. Nawet jeśli ilość asortymentu jest mniejsza (duże perfumerie i salony jedynie danej marki) to jakość ekspozycji odgrywa tutaj kluczową rolę.

 

W Polsce takim sklepem może pochwalić się m.in. firma Converse – teren warszawskiej Arkadii. Jest to pierwsze salon monobrandowy tej firmy, na terenie naszego kraju (kolejny w Krakowie w lipcu zeszłego roku.). Miłośnicy marki mogą znaleźć w jednym punkcie cały wachlarz produktów, które jeszcze do niedawna nie były dostępne w żadnym salonie w Polsce.

 

 

 

Sklepy monobrandowe zyskują na popularności również wśród marek oferujących dobra klasy premium. Jak wynika z badań prowadzonych przez portale biznesowe, nad Wisłą powstaje nie tylko coraz więcej tego rodzaju sklepów luksusowych, ale również nie maleje popyt na produkty w nich sprzedawane. Dzięki temu na rynku polskim mamy kilka debiutów (np. Alexander McQueen czy Jimmy Choo). Luksusowe sklepy monobradowe często wybierają lokalizację tak, aby wejść do nich można było z tzw. ulicy. Mniej chętnie wybierają lokale na terenie centrów handlowych. Deptaki opatrzone logo światowych marek zyskują na prestiżu i zapadają w pamięć.

 

W Polsce, swoje sklepy monobrandowe posiada również duński producent obuwia ECCO, oraz firmy jubilerskie: Apart, Yes i Pandora. 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                           >>Powrót