Aktualności » Blog » Aktualność
2017-02-20

Jak zdobyć wartościowy feedback?

Co łączy najlepszych przedsiębiorców? Potrzeba ulepszania otaczającego ich świata! Jak tego dokonać? Odpowiedz jest banalnie prosta. Stawiaj zadowolenie swojego klienta na 1 miejscu. Słuchaj i reaguj. Spraw, aby każdy zakup i kontakt z tobą czynił Twojego klienta bardziej szczęśliwym. Wywołuj u innych dobre emocje!

 

 

Pamiętajmy, że to emocje sprzedają, a nie suche fakty. Dobry towar i chęć sprzedaży nie wystarczy. Twój produkt nie ma być najlepszy dla ciebie, czy twojego działu marketingu. On ma być najlepszy dla Twojego klienta. Spraw więc, aby klient chciał kupić właśnie Twój produkt.

Dowiedz się, dlaczego warto pamiętać o kliencie, choć jest już po sprzedaży.

1. Feedback. Jestem niezadowolony i Ci o tym powiem.

Klient zgłasza zastrzeżenia odnośnie produktu i samej obsługi posprzedażowej. Oczywiście wolisz unikać takich sytuacji, dlatego nie jesteś za szczęśliwy kiedy się zdarzają. Dlaczego? Przecież masz niepowtarzalną okazję dowiedzieć się, co poszło nie tak. Zyskujesz wiedzę gdzie znajduje się słaby punkt twojego towaru. Analizując i badając zadowolenie klientów sprawiasz, że twoje usługi są na coraz wyższym poziomie, a ty jesteś o krok przed konkurencją.

 

2. Przeznaczasz czas i niemałe pieniądze na dokonanie audytu. Usprawniasz proces sprzedaży. Jednocześnie zbytnio nie interesujesz się tym, czy klient jest zadowolony z zakupu i czy ma jakieś, „ale” wobec nabytego towaru, czy samego procesu sprzedaży. Wiedz jedno, szkoda Twojej energii i pieniędzy. Feedback od klienta, to najtańszy a zarazem najskuteczniejszy sposób aby dowiedzieć się, co jest do poprawy, w czym tkwi problem. Ludzie chętnie dzielą się swoimi uczuciami, jeśli im na to pozwolisz.

 

3. Nakłoniłeś klienta, aby zechciał opisać swoje uczucia przed, albo po sprzedaży. Przekonaj go, że jego opinia jest dla ciebie bardzo cenna i że dzięki niemu będziesz mógł ulepszyć swój biznes/produkt. A teraz wyobraź sobie tego człowiek, jak czyta Twoją odpowiedz na zamieszczony przez niego post. Jest z siebie zadowolony, czuje się ważny. A jak będzie się czuł kiedy dokonując u ciebie zakupu po raz kolejny zauważy zmiany, które sam zasugerował? Gwarantuję Ci, że opowie o tym wszystkim znajomym. Teraz rozumiesz?

 

 

4. Masz już lojalnego klienta, ale potrzebujesz też nowych. Zadowolony klient powie o Tobie swoim bliskim i to za free. Niezadowolony nie tylko, nie będzie cię polecał, ale co gorsze, odradzi zakupy u ciebie innym.

 

5. Jeśli wizerunek firmy będzie kojarzył się z dbałością o zadowolenie klienta, odczuje to również Twoja sprzedaż. Jednym słowem poszybuje do góry.

 

6. Twój zadowolony klient dokonał u ciebie zakupów po raz 2 i 3 w danym roku. Wniosek: raz wydane pieniądze na obsługę klienta wróciły do ciebie trzykrotnie. Słaba obsługa będzie skutkowała poszukiwaniem przez niego innych dostawców.

 

 

Najważniejsze w dążeniu do wyróżnienia się na tle konkurencji jest wsłuchiwanie się w potrzeby naszych klientów. Czy produkt spełnia ich oczekiwania? Czy faktury są dla nich przejrzyste i czytelne? Czy biuro obsługi klienta udzieliło wyczerpujących informacji na zadane pytania?

 

Jeśli mamy wątpliwości odpowiadając na te pytania, warto przeanalizować ich przyczynę i poszukać rozwiązania. Najważniejsze to zapewnić klientów, że pracujesz nad rozwiązaniem ich problemów. Jeśli sprawisz, że współpraca z twoją firmą będzie dla klienta nie tylko korzyścią biznesową, ale również pozytywnym doświadczeniem, możesz być pewny, że właśnie jesteś o krok przed konkurencją.

 

Firma Adform Group S.A. oferuje kompleksową realizację produktów wspierających sprzedaż, poczynając od planowania strategii, poprzez wizualizacje 3D, prototyp i gotową realizację. Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00. Odpowiadamy na pytania, doradzamy i rozwiewamy wątpliwości. Chętnie spotkamy się z Państwem, aby porozmawiać o nowych pomysłach i rozwiązaniach.

 

 

 

 

 

 

                                                                                    >>Powrót