Aktualności » Blog » Aktualność
2017-01-30

Zakupy w przerwie na reklamę

Długie dojazdy do pracy, krótkie przerwy w ciągu dnia, a w domu masa obowiązków, które trzeba podzielić tak, aby znaleźć czas dla rodziny i najbliższych. To wszystko sprawia, że brakuje nam czasu choćby na tradycyjne zakupy. Potrzeba zmusza nas do jak najlepszego wykorzystania wolnych chwil, jakie mamy podczas seansu przed telewizorem, czy jazdy komunikacją miejską. Jak wynika z badania Frisco.pl najczęściej tzw. „międzyczas” wykorzystujemy do przeglądania Internetu i robienia zakupów online.

 

 

Ponieważ czas stał się produktem deficytowym, chętniej sięgamy po nowoczesne rozwiązania, aby bardziej produktywnie wykorzystać każdą wolną chwilę. Równocześnie jesteśmy bardziej wielozadaniowi, aby móc zaoszczędzić czas na rzeczy, które sprawiają nam przyjemność, np. hobby. Dzięki przejściu z „trybu” offline na online, możemy wiele spraw załatwić przy użyciu smartphona czy tabletu.

 

Korzystanie z aplikacji mobilnych i robienie zakupów online stało się równie popularne jak korzystanie z social mediów. Zamawianie przez Internet jest codziennością prawie 60% kobiet i ponad 40% mężczyzn. Najchętniej kupujemy odzież i sprzęt RTV. Rośnie również liczba osób, które decydują się na zakup artykułów spożywczych bez wychodzenia z domu. Nie chodzi tutaj już tylko o wygodę, ale przede wszystkim sporą oszczędność czasu, który można przeznaczyć na inne obowiązki.

 

 

 

 

Firmy i marki, które chcą zatrzymać przy sobie wysoką liczbę klientów muszą szybko reagować na panujące trendy. Posiadać stronę internetową umożliwiającą zakup danego produktu lub usługi. Równocześnie pełnić funkcję edukacyjną i doradczą. W przypadku marek związanych z branżą modową jest to np. inspirowanie klientów w kwestii doboru stylizacji na różne okazje w celu osiągnięcia efektu WOW. Producenci RTV i AGD powinni dokładać starań i zachęcać klientów do wyrażania opinii o danym produkcie i nagradzać osoby najbardziej aktywne. Dobra strona WWW powinna być przede wszystkim skuteczna i zachęcać do interakcji. Pozwalać oszczędzić czas i pieniądze.  Umożliwiać realizację celu np. zakup, wykonanie telefonu, rejestrację, pobranie katalogu z ofertą czy wysłanie formularza.

 

 

 

 

Aby móc realizować te cele kluczowe jest to, co odnajdzie na niej użytkownik. Tym, czego z pewnością nie chce „otrzymać” to dokładnie te same treści, które znalazł już na stronach naszej konkurencji. Chcąc zatrzymać go na naszej stronie powinniśmy przygotować interesujące, autorskie treści, które wyróżnią nas na tle innych oferentów. Nasycone słowami kluczowymi teksty sprawiają, że mamy większe szanse na widoczność w sieci, a tym samym wzrasta prawdopodobieństwo, że klient trafi właśnie do nas. Jeśli tak się stanie należy sprawić, aby chciał pozostać na naszej stronie jak najdłużej.

 

Wiemy z własnego doświadczenie, że potrzebujemy kilku sekund, aby ocenić czy warto. Ważna jest estetyka i przejrzystość poruszania się po stronie. Przemyślany układ poszczególnych zakładek i elementów graficznych. Kolejną ważną kwestią jest dopasowanie naszej strony do parametrów urządzeń mobilnych (Responsive Web Design). Duży ruch na stronie w ciągu dnia w dużej mierze generowany jest właśnie przez te urządzenia i ważne jest, aby nasza strona zachowała elastyczność i wygodę dla użytkownika. Pozwólmy klientowi na wybór sposobu odwiedzin naszej strony internetowej i sprawmy, aby kontakt ten był prosty i przyjemny. Jeśli zakupy u nas będą nie tylko wygodne, ale również ułatwiające realizacje codziennych obowiązków sukces gwarantowany.

 

 

 

 

 

 

                                                                                             >>Powrót