Aktualności » Blog » Aktualność
2017-01-23

Muzyka vs. Sprzedaż

Zarówno aromamarketing jak i audiomarketing mają wpływ na atmosferę, stwarzają miły klimat i potęgują przyjemne doznania. Wszystko to sprawia, że klienci są bardziej podatni na wszelkie komunikaty, które przyciągają ich uwagę i mogą stać się źródłem inspiracji zakupowej.

Odpowiednio dobrana muzyka nie tylko podnosi komfort kupowania, ale również sprawia, że chętniej spędzamy czas w danym miejscu, co automatycznie przekłada się na wzrost sprzedaży.

 

 

 

Dzięki mediom In-store zwiększa się nie tylko ruch, lecz także buduje zaangażowanie klienta i zainteresowanie danym produktem. Badania pokazują, że co dziesiąta osoba odwiedzająca galerię wydaje pieniądze na reklamowane tam produkty. Nośnikiem takiej reklamy może być m.in. monitor Digital Signage, który umieszczamy w wyznaczonym punkcie galerii handlowej.

 

Tożsamość marki lub konkretnego produktu możemy budować w oparciu o określoną muzykę. Jest to rozwiązanie, które szczególnie trafia do młodego pokolenia konsumentów. Nie dziwi więc fakt, że w wielu popularnych sklepach odzieżowych można usłyszeć głośne dźwięki. W ten sposób kreujemy zamknięty mikroświat, który młody konsument odkrywa zaraz po przekroczeniu sklepowego progu.

 

 

Inny rodzaj muzyki usłyszymy w miejscach, w których mamy się zrelaksować, jak np. kawiarnie, sklepy z nowościami wydawniczymi, czy salony piękności. Uspokajające dźwięki (muzykę jazzową) możemy usłyszeć m.in. w sieci sklepów Empik. Taki gatunek buduje wrażenie ekskluzywności i dobrego smaku. W tym przypadku dźwięk ma zupełnie inne zadanie niż w przypadku sieciówek z odzieżą dla nastolatków. Ma pobudzać do głębszego myślenia, wyciszać i pozwolić na odtworzenie tej sytuacji w przyszłości, a w konsekwencji zachęcić do ponownego odwiedzenia danego miejsca. Klient pozostanie w sklepie znacznie dłużej, w sytuacji, gdy będą docierały do niego znane i lubiane brzmienia.

 

 

Selektywnie przygotowana oprawa muzyczna buduje odpowiedni nastrój przy okazji wydarzeń okolicznościowych, takich jak np. Święta. Eliminuje efekt nieznośniej „ciszy”, rozluźnia, odpiera wrażenie bycia „obserwowanym” przez obsługę sklepu i innych klientów. Wpływa również pozytywnie na samego sprzedającego, którego praca w połączeniu z towarzyszącą mu muzyką jest nie tylko przyjemniejsza, ale również bardziej wydajna.

 

Poprzez odpowiedni dobór muzyki nie tylko budujemy lojalność klienta wobec marki, ale sprawiamy, że zostaje on naszym ambasadorem na zewnątrz.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        >>Powrót