Aktualności » Blog » Aktualność
2017-01-02

O zaletach modelu shop in shop

Model shop-in-shop to rozwiązanie handlowe, opierające się na sprzedaży produktów jednej firmy w sklepie z artykułami innej marki, o podobnym profilu.

 

SinS szczególnie popularny jest wśród marek oferujących produkty odzieżowe i kosmetyczne. Jest to rozwiązanie handlowe polegające na wydzieleniu produktów jednej marki lub jednego wytwórcy w przestrzeni handlowej należącej do innej marki. Dzięki takiemu zabiegowi, na jednej dużej powierzchni lokujemy produkty o podobnym asortymencie, ale należące do różnych marek. Jest to rozwiązanie wygodne nie tylko dla danej firmy, ale również dla konsumenta, który w jednym miejscu może znaleźć szeroką gamę artykułów. Przykładem tego rodzaju sklepu jest m.in. sieć drogerii Rossman i Natura oraz firma Atlantic, która sprzedaje swoją bieliznę w salonie z odzieżą męską marki Routeman.

 

 

Wśród zalet takiego rozwiązania możemy wymienić:

 

Po pierwsze, oszczędność pieniędzy. Firma zamiast płacić za otwarcie własnego salonu może prezentować swoją ofertę na bardziej korzystnych warunkach. Poprzez wynajem niewielkiej powierzchni i sąsiedztwo artykułów z podobnej półki możemy promować produkty naszej firmy stosunkowo niewielkim kosztem. W przypadku marek mało popularnych, lub dopiero wchodzących na rynek jest to również bezpieczniejsze rozwiązanie niż duża inwestycja we własne stoisko.

 

Po drugie. Jest to dobre rozwiązanie, jeśli nie jesteśmy pewni, czy oferowany asortyment będzie cieszył się zainteresowaniem w danej lokalizacji. Nie musimy od razu inwestować dużych pieniędzy zanim nie sprawdzimy zachowania klientów. Jeśli okaże się, że oczekiwane zyski są na niższym poziomie niż zakładaliśmy bez większych strat będziemy mogli pomyśleć nowym lokum.

 

Po trzecie, już na stracie zyskujemy zaufanie, jakim cieszą się znane produkty innej marki umieszczone w tym samym sklepie. Jest to szczególnie ważne w przypadku produktów dopiero wchodzących na rynek. Dzięki zjawisku określanemu, jako „ruch pieszych”, czyli dużej liczbie klientów odwiedzających popularny sklep istnieje spore prawdopodobieństwo, że nasz produkt zostanie zauważony. A stąd już prosta droga do kupna.

 

 

Kolejną zaletą jest możliwość uzupełniania się produktów sprzedawanych za pomocą tego modelu. Przykładowo, jeśli w naszym sklepie sprzedajemy garnitury, możemy polecić klientowi koszule oferowane przez zaprzyjaźnioną firmę znajdującą się na terenie shop in shop. W ten sposób nie tylko będziemy mogli zaproponować kompleksową obsługę, ale również zyskamy wdzięczność zaprzyjaźnionej marki.  Takie działanie może przerodzić się w długotrwałą i owocną współpracę.

 

Firma Adform Group S.A. w ciągu ponad 10 lat swojej działalności zaprojektowała i wykonała kilkanaście stoisk shop in shop dla klientów w kraju i zagranicą, takich jak Play, La Roche-Posay,  NC +, Cyfra+ i wielu innych. Przykłady wybranych realizacji znajdziecie na naszej stronie firmowej w zakładce „Produkty”.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    >>Powrót