Aktualności » Blog » Aktualność
2016-12-27

Ty i Twoja firma w sieci online

W dzisiejszych czasach żadna firma, nie może myśleć o rozwoju, jeśli nie buduje swojej obecności online. Na taką obecność składa się nie tylko firmowa strona www, ale również wszelkiego rodzaju media społecznościowe, w których powinniśmy budować nasz wpływ. Jest to tani i skuteczny sposób na promowanie wizerunku firmy, pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie starych klientów. Jest to darmowa forma reklamy produktów i szansa na zwiększenie sprzedaży. Jeśli zgromadzimy publiczność, która codziennie będzie chciała czytać komunikaty, które publikujemy, dyskutować o nich a nawet wytykać błędy tym większa szansa na to, że zgromadzimy wokół siebie lojalnych czytelników, na których będziemy mieli wpływ.

Wybierzmy taką platformę, z której nasi klienci korzystają najczęściej. Profile to nie tylko suche informacje, ale i możliwość prowadzenia dyskusji, wyrażania opinii i śledzenia reakcji klientów. A co za tym idzie szansa poznania potrzeb klientów i lepszego dopasowania oferty do ich oczekiwań.

 

 

Musimy uzmysłowić sobie, że każdorazowe kliknięcie w profil firmy może przełożyć się na realną sprzedaż produktów firmy. Użytkownicy, przyjmujący firmę do grona swoich znajomych informują o tym wszystkie osoby, które znajdują się na ich prywatnym profilu.  Każda z tych osób może w przyszłości stać się potencjalnym klientem Twojej firmy.  Dlatego zdobywanie nowych fanów jest na wagę złota.

Z pewnością na rynku funkcjonuje przynajmniej kilka firm, które sprzedają to samo, co Ty i jeśli upodobnisz się do nich, klientom trudno będzie Cię znaleźć. Musisz wyróżnić się z tłumu, znaleźć coś, co sprawia, że Twoja firma jest lepsza od pozostałych. Najlepiej, jeśli połączysz pracę z wartościami, które wyznajesz, np. dbałością o rodzinę, środowisko, albo pasją, której oddajesz się w wolnej chwili. Komunikowanie wartości, które wyznajemy nie tylko sprawia, że nasz biznes zdobywa tzw. ludzką twarz, ale również przyciąga do nas osoby kierujące się podobnymi zasadami, a więc rozumiejące nasze wybory. Aby się wyróżnić nie możemy posługiwać się jedynie suchymi informacjami o oferowanych produktach. Musimy pokazywać, w jakim kierunku zmierzamy, jakie mamy cele i wartości. Opowiadajmy innym historię naszej firmy, wzbudzajmy emocje, pokazujmy, że warto nam zaufać. Jednym słowem dajmy się poznać szerszemu gronu odbiorców. Częścią tego procesu jest budowanie relacji – kupujemy od kogoś, kogo lubimy a lubimy tych, których znamy. Jeśli jesteśmy witani po imieniu i traktowani jak dobry znajomy nasze zaufanie do firmy wzrasta.

 

 

Prowadząc konto naszej firmy na Facebooku mamy wgląd w statystyki, gdzie sprawdzimy, kto, co i kiedy ogląda na naszej stronie. Jest to niedocenianie źródło informacji o tym, co lubią nasi odbiorcy i jakich informacji poszukują. Żeby przyciągnąć do nas większą liczbę osób i robić z nimi biznes musimy wiedzieć jak ich zainteresować. A im lepiej poznamy naszych klientów, tym łatwej będzie nam stworzyć ofertę, która spełnia ich oczekiwania.

 

Jak wspominałam wcześniej, każdy z nas ma konkurencję i dobrze, bo to ona motywuje nas do ulepszania naszej oferty i rozwoju. Sprawia, że poszukujemy rozwiązań, które spowodują, że klient wybierze właśnie nas. Kontakt przez media społecznościowe może być właśnie tym, co przewiązuje klienta do marki. Jeśli zgadza się z wyznawanymi przez nas wartościami, pyta i dostaje wartościowe informacje zwrotne czuje, że nas zna i może nam zaufać. Co istotne, musimy zrozumieć, że działania w mediach społecznościowych mogą nie zwiększyć naszej sprzedaży z dnia na dzień, ale zbudują długotrwałe relacje z klientami, które wzmocnią nasz biznes. 

 

 

 

 

 

                                                                                       >>Powrót