Aktualności » Blog » Aktualność
2016-12-12

Zadbaj o klientów przed świętami

Do Świąt Boże Narodzenia i Wigilii pozostało już coraz mniej czasu. Dla firm jest to szczególny czas związany z podsumowaniami bieżącego roku i podziękowaniami dla klientów, kontrahentów i pracowników. Ubieramy firmową choinkę, wysyłamy kartki z życzeniami i wręczamy upominki. Dlaczego to takie ważne i nie powinniśmy o tym zapominać? Jest to jedyna w swoim rodzaju okazja, aby wyrazić naszą sympatię i zbudować pozytywną relację z klientami, o których chcemy dbać.

 

Dla każdej firmy dbającej o swój wizerunek w oczach klientów, ważne jest utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi kontrahentami i zdobywanie nowych. Poprzez świąteczne upominki mamy szansę pokazać, że cenimy sobie ich obecność w życiu naszej firmy i liczymy na dalszą owocną współpracę w przyszłości.

 

 

Można wierzyć lub nie, ale nawet najdrobniejsze gesty, takie jak telefon z życzeniami, są bardzo istotne i pozostawiają pozytywny ślad w pamięci naszych partnerów biznesowych. Dzięki temu zacieśniamy więzi pomiędzy naszą firmą a klientami, którzy równocześnie czują się z nami mocniej związani emocjonalnie, a więc przywiązują się do przedsiębiorstwa.

 

 

Należy pamiętać, że w relacjach biznesowych każdy ruch ma znaczenie. Jeśli mamy już tego świadomość, należy zastanowić się, jakie upominki świąteczne będą najbardziej właściwe. Nie powinniśmy traktować klientów uniwersalnie. Istotne jest indywidualne podejście do każdego z nich. Jest ono ważne nie tylko w trakcie świąt, ale także w trakcie całego roku, jeśli chodzi o sprzedaż. Oczywiście ważne jest, zachowanie kilku świątecznych zasad savoir vivre, takich jak: imienne życzenia Bożonarodzeniowe, które pozwalają klientowi poczuć, że zostały skierowane stricte do niego. Po drugie, upominki powinny być w dobrym guście – wybierzmy np. butelkę dobrego alkoholu, kosz słodyczy lub elegancki kalendarz z logiem naszej firmy. Nie wybierajmy raczej kosmetyków (jeśli nie działamy w branży kosmetycznej), ponieważ mogą być one odebrane jak sugestia, że klient powinien o siebie zadbać. Jest również duże prawdopodobieństwo, że nie trafimy w gust naszego adresata. Upominek powinien być przemyślany i dopasowany do konkretnego odbiorcy. Trzeba uważać, aby nie popełnić tzw. faux pas, ponieważ jego skutki możemy odczuwać jeszcze długo po zakończeniu świąt.

 

 

 

Dbając o naszych klientów i partnerów biznesowych, dajemy firmie szansę na zwiększenie późniejszej sprzedaży. Dlatego każdy prawdziwy sprzedawca powinien zdobyć się na dodatkowy wysiłek w tym wyjątkowym czasie. Chyba się ze mną zgadzacie, prawda?

 

 

 

 

                                                                                                     >>Powrót