Aktualności » Blog » Aktualność
2016-12-07

Czym jest shopfitting?

Shopfitting to mówiąc najprościej, profesjonalna aranżacja przestrzeni sklepowej. Składa się na nią m.in. odpowiednia aranżacja, kolorystyka, oświetlenie i rozmieszczenie towarów. A wszystko po to, aby uzyskać spójny i konsekwentny wystrój wnętrza zgodny z świadomie kreowaną wizją marki.

 

W każdej galerii handlowej spotykamy dziesiątki podobnych do siebie sklepów. Muszą się one reklamować jak najlepiej, to znaczy jak najskuteczniej, aby przykuć wzrok potencjalnych klientów. Wystawy sklepowe, aranżowane są w taki sposób, żeby klient zobaczył coś, co mu się spodoba i wszedł do środka. Wystrój wnętrza musi być nie tylko ciekawy, ale przede wszystkim zgodny z wartościami, którymi kieruje się firma. Ważne jest, aby na każdym poziomie komunikacji konsument miał te same odczucia w stosunku do marki. Należy budować tzw. customer experience, począwszy od wyglądu logotypu przez wystrój sklepu i jakoś obsługi klienta. Dlatego firmy odpowiadające za dobór i produkcję wnętrz sklepowych powinny być ważnym partnerem współpracy na linii marka – shopfitter (rozumiany, jako dostawca wyposażenia sklepowego, lub osoba zajmująca się wyposażeniem sklepów).

 

 

Właściwe zaplanowanie produkcji mebli sklepowych ma przełożenie na reputację marki. Realizacja musi być gotowa na czas, szczególnie, jeśli otwarcie salonu połączone jest dodatkowymi formami promocji, w postaci materiałów reklamowych (np. ulotki informujące o uroczystym otwarciu itp.).

 

Kolejną kwestią, niepodlegającą negocjacjom jest, jakość wyposażenia sklepu i dobór odpowiednich materiałów. Rodzaj i klasa surowców, z których wykonane będzie wnętrze salon ma przełożenie na postrzeganie marki i jej identyfikację w oczach klientów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że poszczególne, charakterystyczne elementy wyposażenia sklepu muszą być identyczne we wszystkich salonach marki. Każdy detal może mieć tutaj znaczenie i nie może być mowy o pomyłkach. Starannie dobrane materiały nie tylko odpowiadają koncepcji sklepu, ale przede wszystkim gwarantują jakość ekspozycji na kolejne lata i umożliwiają jej serwisowanie i odświeżenie. Dlatego dobry shopfitting powinien być nieodłączną częścią działań wizerunkowych sprawnie działającej firmy.

 

 

Shopfitter, czyli monter sklepowy, to zawód, który wymaga połączenia umiejętności technicznych ze znajomością najnowszych trendów i samej marki. Dostawca wyposażenia sklepu wykorzystując swoją wiedzę, pomaga przygotować koncepcję aranżacji przestrzeni. Proces rozpoczyna się od przeglądu pomieszczeń handlowych i pomiaru dostępnego miejsca. Kolejnym etapem jest przygotowanie projektów dla klienta w celu ich zatwierdzenia. Niektórzy klienci dostarczają własne rysunki projektowe, stworzone przez współpracującego z firmą projektanta wnętrz. Wreszcie shopfitter odpowiada za zakup odpowiednich mebli, które są niezbędne do działania sklepu.

 

 

Dobry shopfitter powinien współpracować z działem marketingu klienta, aby upewnić się, że design marki zostanie dostosowany do warunków sklepu, biorąc pod uwagę dostępną powierzchnię, światło i lokalizację. W przypadku, gdy dostępne położenie okaże się być niesprzyjające, shopfitter powinien opracować alternatywną koncepcję, która umożliwi korzystną ekspozycję marki.

 

Firma Adform Group S.A. realizuje kompleksowe działania związane z miejscem sprzedaży Twojego produktu. Począwszy od przygotowania dokumentacji technicznej i wizualizacji komputerowej przez produkcję, transport, montaż i serwis. W ten sposób otrzymują Państwo realizacje szyte na miarę potrzeb i oczekiwań. 

 

 

 

                                                                                            >>Powrót