Aktualności » Blog » Aktualność
2016-11-15

Sklep dobrze zaprojektowany

Dobrze zaprojektowana przestrzeń sklepowa to 50 % sukcesu sprzedażowego. Musi być wygodna i przyjazna zarówno dla klientów, jak i dla obsługi. Składa się na nią m.in. odpowiedni wystrój, kolory i rozmieszczenie towarów. Są jednak pewne elementy bez których żaden dobrze funkcjonujący salon nie mógłby się obejść. Na ten niezbędnik składają się:

 

Meble sklepowe. Zaliczamy do nich: wyspy, gondole, regały sklepowe i ekspozytory. Dają one szerokie możliwości zagospodarowania przestrzeni handlowej i jej aranżacji. Dzięki zastosowaniu mobilnych rozwiązań możemy łatwo zmienić ustawienie poszczególnych elementów w celu osiągniecia optymalnego efektu. Dobrze dobrany sprzęt pozwala na lepsze eksponowanie atrakcyjnych produktów i wprowadzenie dodatkowej formy reklamy w postaci plakatów, etykiet lub obrazów telewizyjnych. Nowoczesne umeblowanie pełni często ważne zadanie marketingowe.

 

 

Półki i systemy półkowe. Ze względu na szeroki wybór kształtów, rozmiarów i kolorów, możemy je doskonale dopasować do charakterystyki wnętrza i naszych potrzeb.  Adaptacja ścian sklepowych nie tylko należy do postaw shopfittingu, ale również pozwala na oryginalną ekspozycję produktów. Pamiętajmy, aby dokładnie przemyśleć rozłożenie regałów, tak aby nie znajdowały się zbyt blisko od siebie. Wąskie przejścia sprawiają wrażenie tłoku i ciasnoty, z kolei bardzo szerokie alejki skutkują minimalizacją przestrzeni do prezentacji produktu i  przekładają na spadek sprzedaży.

 

Stojaki wystawowe. Stendery, to niezbędne elementy wyposażenia sklepów z odzieżą i innym asortymentem. Najczęściej wykonane są ze stali chromowanej lub szlifowanej. Zastosowanie kółek umożliwia szybkie ich przesuwanie, zmianę aranżacji i utrzymanie porządku. Stojaki wystawowe powinny być dopasowane do rodzaju i wielkości asortymentu. Jest to szczególnie ważne w przypadku drobnych akcesoriów, takich jak zegarki czy okulary, które powinno umieszczać się w miejscu, które klient będzie mógł szybko zlokalizować, np. na ladzie. Łatwość zapoznania się z ofertą może być kluczowa dla procesu sprzedaży. Wszelkie utrudnienia, jak brak możliwości przyjrzenia się, mogą skutkować utratą zainteresowania danym towarem.

 

Wieszaki sklepowe – szczególnie ważne, a wręcz niezbędne w przypadku branży odzieżowej. Ze względu na różne kształty i rozmiary mogą być charakterystycznym elementem wyposażenia danej marki poprzez umieszczenie na nich logo firmy. Pozwalają na ładną ekspozycje ubrań w niemal każdej przestrzeni.

 

 

Lada sklepowa, nieodłączny element przestrzeni handlowej gdzie finalizuje się zakupy. Powinna znajdować się w miejscu łatwo dostępnym i widocznym z daleka, np. w centralnej części salonu. Ladę można wykorzystać do prezentowania drobnego asortymentu, który zachęca do spontanicznych zakupów, jak np. okulary i akcesoria do włosów. Front landy sklepowej doskonale nadaje się  do umieszczenia na nim logo marki lub innego znaku graficznego. Dobrze i ciekawie zaprojektowana lada nadaje wnętrzu charakteru i świadczy o jakości asortymentu.

 

Warto zwrócić uwagę, aby wszystkie wymienione elementy wyposażenia były wysokiej jakości i posłużyły nam przez kilka kolejnych lat. Jeśli zdecydujemy się na wystrój, który daje się łatwo modyfikować pozwoli nam to na odświeżyć wystrój salonu w zależności od pory roku czy okazji. W tym przypadku ogromne znaczenie ma znajomość różnorodnych zabiegów kompozycyjnych, przestrzennych i kolorystycznych, tak aby stworzyć przestrzeń oryginalną i zgodną z filozofią marki i panującymi trendami. Ciekawe koncepty potrafią wywołać pozytywne emocje i skojarzenia. Często najlepszym sposobem na osiągnięcie profesjonalnego wnętrza handlowego jest zatrudnienie shopfittera, czyli osoby odpowiedzialnej za profesjonalną aranżację przestrzeni.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     >>Powrót