Aktualności » Blog » Aktualność
2016-10-24

Jak wyróżnić stoisko targowe?

Jakie stoisko wybrać? Jak sprawić, aby jak najwięcej osób chciało zapoznać się z naszą ofertą? Jak wyróżnić się w tłumie firm konkurencyjnych? Jak nie zmarnować szansy, jaką daje obecność na targach?    

To jedne z najczęściej zadawanych pytań, na które staramy się znaleźć odpowiedz w trakcie przygotowań do targów. Zadanie jest trudne i wymaga wielu analiz i przygotowań, często z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Warto więc z głową przemyśleć prace, jakie musimy wykonać, aby osiągnąć zamierzony cel. Istotne jest, aby aranżacja stoiska wystawienniczego odzwierciedlała mocne strony firmy, przedstawiała jej zalety i osobowość. To rodzaj wizytówki, która ma nas reklamować, a w połączeniu z profesjonalną obsługą sprawiać, że zostaniemy zapamiętani na dłużej.

 

 

Jedno jest pewne, żadna forma kontaktu z klientem nie zastąpi komunikacji f2f, a obecność na targach jest do tego doskonałą okazją. Od jakości komunikacji będzie zależał sukces przygotowanej przez nas strategii. Warto więc zwrócić uwagę na spójną i jasną aranżację stoiska, które również realizuje cele komunikacyjne. Dzięki wywołaniu konkretnych skojarzeń – wartości, w świadomości potencjalnych klientów powstaną nierozerwalnie powiązania pomiędzy tym, co prezentujemy a naszą firmą. Musimy być świadomi tego, że na targach pojawiają się najczęściej osoby związane z branżą lubą z nią współpracujące, co znacząco zwiększa nasze szanse na rozpoznawalność firmy w interesującej nas grupie docelowej. Z drugiej strony nie jesteśmy jedyną firmą, która postanowiła zaprezentować swoją ofertą i możemy pozostać niezauważeni w tłumie konkurencji.

Dlatego, aby zainteresować osoby pojawiające się na targach i zachęcić do kontaktu potrzebujemy czegoś więcej niż widocznego logotypu i poprawnie zaaranżowanej przestrzeni. Do tego niezbędna jest nam tzw. wartość dodana, impuls, wywołanie zaciekawienia. Jednym słowem coś, co sprawi, że nawet doświadczony bywalec targów zechce zatrzymać się przed naszym stoiskiem i sprawdzić, co mamy do zaoferowania. Czyli co? Odpowiedz tylko z pozoru wydaje się być prosta. Wybieramy jakiś element zaskoczenia, coś nieoczywistego, co przykuje wzrok odwiedzających i gotowe. Czy na pewno? Nie do końca. Stoisko targowe jest pewną układanką stałych elementów, jak punkt informacyjny, strefa pasywna i miejsce do rozmów biznesowych. Dzięki kreatywności możemy nadać aranżacji różne efekty. To właśnie ta pomysłowość i innowacje decydują o sukcesie stoiska.

 

 

Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy ważne jest, aby śledzić trendy i innowacyjności, a tym samym być bardziej konkurencyjnym na rynku. W każdym sezonie pojawiają się style, które charakteryzują się powtarzalnością i wyznaczają kierunki działania. Na początek kolorystyka. Paleta barw wykorzystywanych przez firmy determinowana jest zazwyczaj tzw. systemem identyfikacji wizualnej stosowanym przez firmę. Poszczególne kolory niosą ze sobą określone skojarzenia i przesłania. Tonacja ciepła taka jak m.in. pomarańcz i czerwień to barwy stymulujące emocje, a nawet apetyt. Utożsamiamy je z energią i witalnością. Kolorystyka zimna, jak biały, niebieski czy zielonej często kojarzona jest z naturą, początkiem czegoś nowego. Tego rodzaju wiedza może być pomocna w budowaniu relacji z otoczeniem stanowiąc swoisty rodzaj komunikacji niewerbalnej. Natężenie kolorów możemy regulować za pomocą gry światłem. Do dyspozycji mamy m.in. oświetlenie LED i różnego rodzaju technologie w postaci ekranów dotykowych, monitorów, interaktywnych ścian i podłóg. Wykorzystanie nowych technologii może usprawnić pracę działu sprzedaży poprzez łatwiejsze zarządzanie danymi osób odwiedzających stoisko, a także pomóc w zbieraniu opinii o produktach i usługach. Możliwości jest naprawdę wiele, a odwiedzający targi nie tylko poznają nasz brand, ale również będą mogli go doświadczyć.

 

Na drugim biegunie jest sam kształt stoiska. W ostatnich latach modne były uproszczone formy w stylu skandynawskim oraz trendy ECO nawiązujące do społecznej odpowiedzialności biznesu. W tej chwili wystawcy stawiają na oryginalność i niejednolitość, wzbogacając stoika w elementy dodające całości pikanterii. Modne jest łączenie ze sobą różnych form i stylów. Próby nadania ekspozycji dynamizmu, uwiedzenie ruchem. Ta sama zasada odnosi się do wyboru materiału na stoisko. Niezależnie od tego, na co się zdecydujemy warto zastanowić się, w jaki innowacyjny i nieoczywisty sposób wykorzystać drewno, karton czy metal. Nie bójmy się poszukiwać świeżych rozwiązań, bo efekt końcowy może zaskoczyć nas samych, a tym samym nagrodzić trudy długich poszukiwań i prób konstrukcyjnych.

 

 

Oprócz stoiska warto również zadbać o wygodę osób przebywających w jego pobliżu, ustawiając fotele i stoliki. Nie licząc możliwości wypicia kawy będzie to również okazja do zapoznania się z ulotkami na temat firmy. Pamiętajmy, że stoisko jest tylko tłem do tego, co chcemy eksponować.  Oczywiście bardzo istotnym i silnie oddziałowującym, ale jedynie wspierającym osoby, które reprezentują naszą firmą. Jeśli zachęcimy do wejścia na stoisko swoją pracę będzie mógł wykonać dział handlowy. Kompetentny, miły, otwarty, a przede wszystkim dobrze przygotowana do konwersacji zespół, ciekawie i rzeczowo przedstawi ofertę naszej firmy, a docelowo pozyska dla nas nowych klientów.

 

Firma Adform Group S.A. oferuje swoim klientom kompleksową obsługę w zakresie projektowania i aranżacji. Wieloletnia praktyka pozwala nam swobodnie poruszać się w zakresie wielu technologii takich jak tworzywa sztuczne, obróbka metalu i drewna oraz poligrafia. Wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich wykorzystujemy w projektowaniu rozwiązań, które skutecznie przyciągają uwagę konsumentów i powodują realny wzrost sprzedaży. Długoletnie doświadczenie i obecność na największych targach branżowych sprawia, że firma Adform Group S.A. jest stabilnym partnerem w budowaniu wizerunku marki.

 

 

 

 

 

                                                                                                     >>Powrót