Aktualności » Blog » Aktualność
2016-10-18

Jak zrobić dobry showroom?

Showroom, czyli tak zwany salon wystawowy jeszcze do niedawna był miejscem nieznanym w krajobrazie polskiego designu i reklamy. W tej chwili wiele firm może pochwalić się swoistym atelier, które odzwierciedla ich charakter i działalność. Jest to miejsce spotkań biznesowych  o różnym charakterze oraz stonowanej ekspozycji produktów i usług.

Kiedy mówimy o showroomie mamy doczynienia z dwoma pojęciami, które łączy jeden cel: sprzedawać więcej i lepiej. Po pierwsze jest to przestrzeń ekspozycyjna, która pośredniczy między firmą a klientami. Jej zadaniem jest inspirować i pokazywać potencjał rozwiązań, jakie można wykorzystać w realizacjach. Dla producentów jest to alternatywna forma reklamy i tło dla dynamicznej działalności firmy. Z drugiej strony spotykamy się z pojęciem showroomu, czyli tzw. wirtualnej przymierzalni. Dzięki niej bez wychodzenia z domu możemy uzupełnić garderobę, czy dopasować kształt okularów korekcyjnych do rozmiarów i rysów naszej twarzy.

 

 

Pomimo tego, że nad Wisłą wciąż chętniej wybieramy tradycyjną formę zakupów, również u nas można zauważyć wpływ rozwiązań mobilnych na decyzje zakupowe. Coraz więcej Polaków robi zakupy przy użyciu komputera lub telefonu. Wiele osób korzysta z internetowych aplikacji zakupowych. Należy więc zadać sobie pytania: Jakie czynniki wpływają na rosnącą popularność showroomu? I przede wszystkim: Jak powinien wyglądać dobry showroom?

 

Nie tylko w Polsce i Europie, ale również w Ameryce i Azji coraz większy odsetek osób odwiedza sklepy stacjonarne, aby zobaczyć produkt i finalnie zamówić go przez Internet, a dokładniej przy użyciu smartfonu. Tacy klienci są często „wielokanałowi”. Czerpią informacje ze stron internetowych, również tych mobilnych. Łatwo zmieniają decyzje o zakupie danego artykułu, kiedy okazuje się, że jest on np. tańszy w innym miejscu. Co w takiej sytuacji? Postarajmy się wykorzystać jak najlepiej potencjał dostępnych kanałów sprzedaży. Przygotujmy dobrą strategię marketingowo – komunikacyjną. Pozwólmy klientowi spędzać czas w naszym sklepie nawet, jeśli pojawia się w nim tylko po to, aby przetestować towar. Równocześnie dołóżmy starań, aby chciał do nas wrócić i dokonać zakupu. Skąd czerpać inspirację? Uczmy się od takich firm jak Apple czy Nike. Pomimo tego, że ich sklepy stacjonarne coraz częściej traktowane są jak showroomy, sprzedaż wcale nie spada. Każdy klient, który pojawi się w salonie nie tylko może spędzić w nim tyle czasu ile potrzebuje, ale również liczyć na profesjonalne doradztwo i miłą atmosferę. W efekcie przekonać się, że warto zainwestować w asortyment firmy.

 

                                                                              Fot: www.forbes.com

 

Dobry showroom powinien przyciągać wizualnie, wyróżniać się na tle konkurencji, być ciekawy. Dlaczego? Ponieważ jest to miejsce gdzie chcemy obejrzeć, dotknąć i przetestować produkt bądź usługę. Ważną rolę odgrywa estetyka, która ma inspirować i przykuwać uwagę, równocześnie będąc ofertą firmy w pigułce. Dobrze zaprojektowany salon wystawniczy powinien oddziaływać na zmysły, pobudzać do interakcji. Być funkcjonalny i spójny z charakterem działalności firmy.

 

Aby w pełni wykorzystać potencjał showroomu, kluczowe jest przestrzeganie kilku zasad. Po pierwsze, odpowiednia cena. Warto regularnie monitorować konkurencję i odpowiednio reagować zachęcając klientów rabatami lub ofertą produktu, którego nie znajdą w żadnym innym sklepie. Oszczędność czasu i pieniędzy to dwie wartości, które nigdy nie tracą na aktualności. W nowoczesnym salonie nie może zabraknąć dostępu do darmowego wi-fi, a co za tym idzie możliwości korzystania ze smartfonów. To najłatwiejszy sposób, aby promować mobilną stronę sklepu oraz udostępnione na niej aplikacje. Nie mniej ważna jest, jakość obsługi klienta mająca na celu poznanie jego potrzeb.

Sposób, w jaki obsłużymy klienta, w dużej mierze wpłynie na jego opinię o nas. Postarajmy się, aby stworzony przez nas showroom był miejscem wymiany opinii i spotkań z osobami, które poszukują podobnych produktów i rozwiązań.

Z pewnością warto śledzić najnowsze światowe trendy i analizować reakcję najlepszych.         

 

 

 

 

                                                                                               >>Powrót