Aktualności » Blog » Aktualność
2016-10-11

Blog firmowy, czy warto mieć?

O ile strona internetowa firmy jest już standardem, o tyle blog firmowy wciąż pozostaje narzędziem promocji, po które sięgają nieliczni. Jest to duży błąd, bo taka forma marketingu daje wiele możliwości reklamy, jakich nie dają popularne do niedawna kampanie artykułów sponsorowanych czy CPC.

 

Prowadzisz firmę i nie wiesz, czy blog firmowy jest dla ciebie? Udowodnimy, że warto!

 

Jeżeli zastanawiasz się jak zacząć i gdzie założyć blog firmowy, to do wyboru masz kilka opcji m.in.: darmową platformę blogową i własną domenę firmową. Zdecydowanie nie polecamy stron bezpłatnych. Istnieje ryzyko, że Twój blog zostanie usunięty w dowolnym momencie a artykuły wykorzystane, jako własne przez operatora. Możesz również skorzystać z platformy WordPress.org., która oferuje wiele szablonów, zarówno tych darmowych, jak i płatnych. Prawdziwą skarbnicę wzorów zajdziemy na stronie themeforest.net. Koszt pobrania gotowego szablonu wacha się w granicach od kilku do kilkunastu dolarów, z możliwością wykupienia tańszej wersji na 12 miesięcy. Dobrze przygotowany graficznie blog nie spełni jednak swojego zadania, jeśli pojawiające się na nim treści nie będą interesujące dla potencjalnych odbiorców. Najszybszym, a zarazem bardzo skutecznym sposobem poznania preferencji czytelników jest stworzenie ankiety w Google Forms. Poprzez pytania typu: O czym chcielibyście czytać na naszym blogu? Czego nauczyć? Dowiedzieć? Określicie tematykę waszych wpisów. Ludzie najczęściej poszukują przydatnych, wartościowych treści, które ułatwią im życie, pomogą rozwiązać problem czy rozwinąć biznes.

 

 

Najchętniej udostępnianą formą wpisów jest lista typu: 5 najlepszych producentów w branży, 10 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim wybudujesz dom i tak dalej. Innym równie popularnym rodzajem artykułów blogowych jest poradnik. Jak poprosić o feedback od klienta? Jak urządzić małą łazienkę? Gdzie warto pojechać na wakacje. Tego typu wpisy cieszą się zainteresowaniem, bo sugerują rozwiązanie problemu lub korzyści, jakie otrzymamy po przeczytaniu tekstu.

 

A oto lista 10 korzyści, jakie uzyskamy prowadząc blog firmowy.

 

  1. Darmowe narzędzie marketingowe.

Czas i zapał, to jedyne koszty prowadzenia przez nas bloga. Korzyści mogą być za to niewspółmiernie większe od włożonego wysiłku. Dlatego warto inwestować budżet marketingowy w tą formę promocji. Firmy i marki prowadzące blog odnotowują kilkukrotnie większy ruch na stronie, w porównaniu z firmami nieposiadającymi tej platformy.

 

  1. Blog łączy klienta z marką.

Klienci często przed dokonaniem zakupu szukają w Internecie informacji o produkcie. Blog będzie doskonałym miejscem, aby przekazać informacje o wartościach, którymi kieruje się firma, jak również przybliżyć zainteresowanym sam produkt. Będziemy mogli to zrobić w sposób bardziej interesujący niż umożliwia to zwykła strona ofertowa.

 

  1. Budujesz bliższe relacje z potencjalnym klientem.

Dobre relacje z klientami mogą finalnie przełożyć się na wzrost przychodów firmy. Masz okazję dowiedzieć się, jakich produktów szuka Twój czytelnik, jakie ma wątpliwości przed dokonaniem zakupu i o co chciałby zapytać. Analizując informacje możesz ulepszyć swoją ofertę. Zyskujesz miano doradcy i partnera w biznesie.

 

  1. Lepsze pozycjonowanie strony w Google.

Prowadzenie bloga pochłania sporo czasu i energii. Mimo wszystko jest to dużo tańsza opcja niż tradycyjne kampanie reklamowe. Google docenia strony, na których regularnie pojawiają się nowe informacje, a wpisy są aktualizowane. Jeśli wpisy umieszczane są cyklicznie, jest to sygnał dla wyszukiwarki, że serwis rośnie i rozwija się. Blog umożliwia dodawanie wielu zestawów słów kluczowych, które odnoszą się do różnych dziedzin. Możemy budować tzw. długi ogon. Ma to przełożenie na nasze SEO.

 

 

  1. Wiedza i profesjonalizm.

Po co pisać, że zatrudniasz najlepszych ludzi w branży skoro możesz pokazać ich pracę. Dziel się swoją wiedzą i umiejętnościami. Wyręczaj w pracy swoich czytelników wertując setki poradników, aby móc w „pigułce” przedstawić to, co najważniejsze. Stwórz np. listę najlepszych fachowców z Twojej branży w regionie. Audytorium będzie Ci wdzięczne, za wykonaną pracę, a ty pokażesz, że nie obawiasz się konkurencji. Poza tym, ludzie będą udostępniać innym Twój tekst, a to najkrótsza droga, aby uzyskać efekt wirusowy.

 

  1. Chęć dołączenia do zespołu w Twojej firmie.

Pokazując kulturę organizacyjną i zespół pracowników potwierdzasz swoją wiarygodność rzetelnego pracodawcy. Pisząc o firmie w sposób ciekawy możesz oczekiwać, że Twoja podstrona z zakładką kariera będzie częściej odwiedzana.

 

  1. Źródło zdobywania nowych linków do strony.

Blog firmowy + kanały w social mediach np. Facebook, sprawiają, że mamy możliwość nawiązać interakcję z klientami na kilka sposobów. Tworząc dobre treści możemy mieć nadzieję, że klienci podzielą się nimi na swoich blogach i w social mediach. Udostępniane prze odbiorów linki do artykułów wzmacniają nie tylko potencjał samego teksu, ale również naszej strony.

 

 

  1. Współpraca z innymi.

Jest to jedna z najlepszych metod promocji, w dodatku często zupełnie darmowa. Poprzez współpracę z innymi firmami i dodawanie przez nas wpisów gościnnych możemy również spodziewać się reakcji zwrotnej w postaci komentarza. Ze względu na obopólne korzyści budujemy relacje z innymi blogującymi, co w efekcie może przerodzić się w stałą współpracę. Jest to metoda, której efekty mogą nas zaskoczyć.

 

  1. Fundament dla kampanii content marketingowych

Prowadząc bloga tworzymy jedyne w swoim rodzaju miejsce promocji naszych produktów i usług. Blog pozwala skupić potencjalnych klientów wokół treści, którą tworzymy. Możemy dać czytelnikom coś więcej niż suchą informację o produkcie, ale również opisać korzyści wynikające z posiadania danego przedmiotu, czy przedstawić ciekawe sposoby jego zastosowania. Atrakcyjne treści chętnie udostępniane są w social mediach. Sprawnie prowadzony blog jest sposobem na powiększenie listy adresatów do newslettera.

 

  1. Miejsce na przedstawienie historii firmy.

Storytelling to jeden z najgorętszych trendów marketingowych ostatnich lat. Opowiadanie historii na blogu jest dobrym sposobem na zaprezentowanie czytelnikom naszej marki i wartości, jakimi kieruje się firma. Jeżeli będziemy pisali w ciekawy sposób z pewnością zostaniemy zapamiętani. Ludzie chętnej kupują produkty marek, które znają i uważają za rzetelne.

 

Prowadzenie bloga jest jednym z najskuteczniejszych a zarazem najtańszych sposobów budowania relacji w sektorze B2B oraz B2C. Wspomaga sprzedaż i zakres promocji firmy. Pozwala lepiej wykorzystać SEO dzięki mocy słów kluczowych w tworzonych artykułach. Prowadząc blog możemy być bliżej naszych klientów i budować z nimi trwałe relacje. Musimy jednak pamiętać, że aby blog mógł spełnić swoją rolę konieczny jest czas i systematyczność. Zadawalające efekty będą wynikiem długoterminowych działań marketingowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                       >>Powrót