Aktualności » Blog » Aktualność
2016-09-20

Ekspozycja, która sprzedaje

Ekspozycja reklamowa z zasady powinna być atrakcyjna wizualnie, aby móc wzbudzać zainteresowanie i przyciągać nasz wzrok. Statystycznie im więcej osób podejdzie do naszego stoiska, tym większa szansa na to, że uda nam się sprzedać dany produkt. Jak więc stworzyć ekspozycje, która wywinduje naszą sprzedaż do góry? Odpowiedz na to pytanie z pozoru jest łatwa – ładną i ciekawą. Czyli jaką? I tutaj zaczynają się przysłowiowe schody. Nie zawsze sprawdzi się naszpikowany elektroniką display, kolorowy stand czy tzw. stoisko shop in shop z podwyższoną podłogą. Ważne są takie szczegóły jak miejsce sprzedaży, rodzaj produktu i jego ilość, oświetlenie oraz oznaczenia cen. Należy pamiętać, że dobrze przygotowane stoisko nie powinno onieśmielać, ale zachęcać do zapoznania się z towarem i marką. Klienci zapamiętają to, jak łatwo i szybko mogli otrzymać konkretny produkt, jak estetycznie i funkcjonalnie urządzona była ekspozycja. W pamięci pozostanie im atmosfera towarzyszące robieniu zakupów.

 

 

W poprawnie zaplanowanym punkcie sprzedaży kontakt z produktem powinien być jak najbardziej swobodny i naturalny, zbliżony niemal do warunków korzystania z niego w domu. W ten sposób tworzymy w kliencie poczucie, że prawie jest już jego właścicielem. Dbając o to, aby ekspozycja była otwarta na konsumentów, warto dołożyć wszelkich starań, by kupujący mogli doświadczyć jej wszystkimi zmysłami: wzrokiem, dotykiem, węchem, smakiem i słuchem. Nie bez powodu mówi się, że atmosfera w sklepie jest cichym sprzedawcą. Zarówno muzyka jak i zapach działają na nas podświadomie sprawiając, że czujemy się w danym miejscu dobrze lub nie. A co za tym idzie pozostajemy dłużej w punkcie sprzedaży i kupujemy więcej. Kolejną ważną kwestią jest unikanie niepotrzebnych błędów, takich jak przepych na półkach lub wręcz wybrakowana ekspozycja. Puste półki sprawiają wrażenie, że nikt nie dba o towar, a przepakowane wyglądają po prostu nieestetycznie.

Element emocjonalny doskonale sprawdzi się w przypadku towarów z grupy FMCG i beauty. Ciekawie pokazany krem wraz z ambasadorem marki będzie wzbudzał zaufanie wynikające z faktu, że produkt poleca znana nam osoba. W przypadku sektora kosmetycznego, mechanizm zakupowy często zaczyna się od wyemitowania reklamy telewizyjnej. Istotne jest więc, aby komunikacja na ekspozycji nie odbiegała znacznie od tej masowej. Spójny przekaz i oparcie kampanii na takiej samej ścieżce reklamowej, utwierdzi konsumenta w przekonaniu, że dokonuje dobrego i świadomego zakupu. Ponieważ jakość ekspozycji niejako świadczy, o jakości oferowanego towaru ważny jest odpowiedni dobór materiałów. W przypadku marek chcących uchodzić za ekskluzywne, czy też premium nie warto oszczędzać na surowcach użytych do produkcji gablot i materiałów POS.

 

                                                                               Fot: retaildesignblog.net

 

Ciekawa forma i nowinki technologiczne mogą być pomocne, jeśli chcemy zareklamować towar, którego synonimem jest nowoczesność, jak ma to miejsce w przypadku akcesoriów komputerowych i elektroniki. Nowatorskie rozwiązania będą silnym wsparciem sprzedaży dla osób, które są pasjonatami i do zakupów pochodzą bardzo entuzjastycznie. W przeciwieństwie do branży FMCG warto tu zaszaleć z rozwiązaniami multimedialnymi. W tym celu, w obszarze sprzedaży możemy wyemitować trailer najnowszej gry czy reklamę nowej linii słuchawek. Poprzez zamontowanie na stoisku paneli kontrolnych dowiemy się, jakim zainteresowaniem cieszy się ekspozycja i do jakiej grupy docelowej najchętniej trafiał dany asortyment. Tego typu rozwiązania otwierają przed nami nowe możliwości lepszego dopasowania produktów do oczekiwań klientów.

 

 

Jak wynika z badań prowadzonych przez firmy handlowe różnica w poziomie sprzedaży pomiędzy sklepem z dobrze i źle zaplanowaną strefą ekspozycji produktów może wynosić nawet ok. 30%. Warto wiec tak przemyśleć ekspozycję reklamową, aby zainteresowała klienta, zatrzymała go i uwiodła, a tym samym sprawiała, że będzie chciał do niej wracać.

Firma Adform Group S.A. oferuje kompleksową realizację produktów wspierających sprzedaż, poczynając od planowania strategii, poprzez wizualizacje 3D, prototyp i gotową realizację. Dzięki współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin i branż oraz nowoczesnemu parkowi maszynowemu efektywnie zarządzamy projektem a tym samym zapewniamy najwyższą jakość i terminową realizację powierzonych nam zleceń. Kreujemy rozwiązania, które przekładają się na sukces naszych klientów.

 

 

 

 

                                                                                                          >>Powrót