Aktualności » Blog » Aktualność
2016-08-26

Witryna sklepowa a reklama firmy

Witryna sklepowa, to idealna wizytówka Twojej firmy i jednocześnie prosty sposób na pozyskanie klientów. Dlatego warto postarać się, by była atrakcyjna, interesująca i co najważniejsze absolutnie wyjątkowa.

 

Reklama zewnętrzna, czyli tzw. outdoor, skierowana jest głównie do osób przemieszczających ulice i powierzchnie galerii handlowych. Jej celem jest zwrócenie uwagi, zaciekawienie danym produktem. To narzędzie marketingowe i komunikat dla odbiorcy na temat zasobów danego punktu sprzedaży. Jest to również instynktowna podpowiedz czy warto zajrzeć do środka i dokonać zakupu.

 

Wzrok przechodniów najczęściej przykuwa kolor coś, co wyróżnia się w tłumie podobnych do siebie obrazów. Tłumaczy się to naturalną chęcią poszukiwania nowych wrażeń. Interesuje nas wszystko, co nowe i modne. Dobrze skomponowana wystawa z ciekawym zestawem barw i interesującą formą plastyczną stanowi reklamę dla sklepu. Jej przewaga tkwi w bezpośrednim kontakcie klienta z towarem. Widzimy coś, co nam się podoba i możemy bezzwłocznie zrealizować zakup. Jej fenomen tkwi nie tylko w dużej sile oddziaływania, ale również w niewielkich kosztach w stosunku do liczby odbiorców. Jest to najbardziej masowa forma promocji, ponieważ mamy z nią kontakt o wiele częściej niż z innymi formami wsparcia sprzedaży.

 

 

Jak wynika z badań ponad połowa z nas przyznaje, że do zakupów zachęciła ich atrakcyjna wystawa sklepowa. Warto, więc świadomie i z pomysłem zaplanować jej wygląd, aby była wizytówką marki. Reklama zewnętrzna nie może być działaniem przypadkowym, ale efektem przemyślanej decyzji i strategii. Pamiętajmy, że mamy dosłownie chwilę żeby zwrócić uwagę przechodnia. Osoby przechodzące obok sklepu zazwyczaj poświęcają tylko kilka sekund, aby spojrzeć na witrynę, a więc są w stanie zapamiętać jedynie jej wybrany fragment.

 

 

Witryna sklepowa powinna być cyklina, inna w okresie świątecznym, a inna latem czy w okresie wyprzedaży. Taki sposób ekspozycji generuje koszty, który każdy handlowiec powinien uwzględnić w swoim rocznym budżecie. Wysokość kosztów uzależniona jest m.in. od ilości i wielkości witryn, eksponatów i częstotliwości przebudów.
Witrynę sklepową można wykorzystać na trzy sposoby. Po pierwsze, jako „identyfikator” naszej firmy. W takim przypadku zależy nam na stałej, długookresowej ekspozycji i informacji dla klienta o tym, co znajdzie tuż za drzwiami. Najczęściej wykorzystujemy w takiej ekspozycji folię i kasetony. Witryna sceniczna najpopularniejsza jest w przypadku sklepów z odzieżą. Tutaj liczy się artyzm i ogólnie pojęta moda. Jej zadaniem jest sprzedawać emocje i eksponować produkty znajdujące się wewnątrz sklepu. Ostatnim przykładem są witryny służące do krótkotrwałej promocji o charakterze informacyjnym, najczęściej wykorzystywane w przypadku placówek bankowych i firm ubezpieczeniowych.

 

                                                                                Fot: www.sfera.com.pl

 

Do niedawna najczęściej spotykanym materiałem na witrynach była folia monometryczna, obecnie chętniej wykorzystywana jest folia backlightowa, którą używa się do podświetleń. W sieciach spożywczych, w których produkty i promocje zmieniają się z dnia na dzień coraz częściej stosowane są podświetlane displaye. Wymiana takiej ekspozycji to kwestia kilkunastu minut. Popularne folie One Way Vision, tzw. oczkowane w tej chwili odchodzą do lamusa. Całkowite zaklejenie szyb negatywnie wpływa na reakcje klientów, którzy niechętnie zaglądają do tego typu salonów. Ważną kwestią jest odpowiedni dobór kolorystyki i rodzaju czcionki. Całość powinna ze sobą współgrać i przyciągać wzrok. Odpowiednia paleta kolorów sprawi, że reklama będzie zauważalna i wyróżni się w tłumie innych podobnych witryn sklepowych. Sama czcionka ma przede wszystkim być prosta i czytelna. Jej styl podpowiada, z jakiego rodzaju asortymentu możemy się spodziewać. Oprócz kompozycji i dobrego zestawu barw ważna rolę spełnia obudowa okna wystawienniczego - rodzaj oszklenia czy proporcje okien i drzwi. Sklepy w nowych budynkach projektowane są w taki sposób, aby możliwe było zastosowanie dużej przeszklonej powierzchni witryny. Dzięki temu otrzymujemy dużą ilość światła, a wnętrza zyskują nowoczesny charakter.

 

 

Coraz częściej witryna opatrywana jest różnego rodzaju rozwiązaniami digital. Najczęściej są to różnego rodzaju wyświetlacze, nośniki LED, LCD, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości. Takie rozwiązania popularne są szczególnie w placówkach bankowych. Jeśli zależy nam na osiągnieciu efektu wielkości, rozważymy stworzenie cyfrowej ścianki składającej się z kilkunastu ekranów. Aby zaangażować klienta w prezentowane treści możemy również wykorzystać nośnik z czujnikiem ruchu i odpowiednią aplikacją. Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działamy i jakie rozwiązania pozwolą nam osiągnąć zamierzony efekt.


Interesująca, dobrze skomponowana wystawa kształtuje gusta klientów, a więc pełni również rolę nauczyciela dobrego smaku. Jak w większości przypadków ważny jest umiar. Jeśli boimy się popełnić błąd możemy skorzystać z pomocy dekoratora wnętrz. Taka inwestycja z pewnością zwróci się z nawiązką.

 

Firma Adform Group S.A. oferujemy swoim Klientom rozwiązania w obszarze identyfikacji w miejscu zakupów, zwiększające sprzedaż produktów i usług. Jesteśmy otwarci na wdrażanie nowych trendów i rozwiązań. Wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich wykorzystujemy w opracowywaniu działań, które skutecznie przyciągają uwagę konsumentów i powodują realny wzrost sprzedaży.

 

 

 

 

>>Powrót