Aktualności » Blog » Aktualność
2016-08-03

Sztuka tworzenia POS

Nie od dziś wiadomo, że dobra reklama ma za zadanie przyciągać uwagę klienta i wyróżnić produkt na tle konkurencji. To właśnie w sklepie konsumenci najczęściej podejmują ostateczną decyzję o zakupie. Materiały POS nadają się do tego doskonale, bo bezpośrednio oddziałują na nasze zmysły. Pozwalają dostosować materiał reklamowy do indywidualnych odbiorców, a co za tym idzie usprawnić sprzedaż wyróżnionych towarów.

 

Jak stworzyć POS, który będzie oryginalny, a przy tym prosty w obsłudze i funkcjonalny? Jak zmieścić się w zaplanowanym budżecie, a równocześnie wyróżnić w szumie informacyjnym? Odpowiedzi jest wiele, jednak wszyscy zgadzają się, co do jednego, liczy się dobry pomysł. Od niego wszystko się zaczyna. Technologia i materiały są tylko środkiem do realizacji projektu. 

 

 

Tak jak zmienia się świat wokół nas, tak samo aktywnie musi zmieniać się przekaz reklamowy. Nowoczesny POS to nie tylko nośnik informacji, ale przede wszystkim narzędzie, które ma nas zaangażować. Pobudzić wzrok, słuch, a coraz częściej również dotyk i węch. To produkt, który spełnia wiele wymogów i kryteriów, ale co najważniejsze, jest impulsem do spontanicznych zakupów.

 

Zanim przystąpimy do realizacji konkretnego pomysłu, musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań m.in.: Jaką funkcję ma spełniać materiał POS? Ile wynosi budżet klienta i jakie będzie jego miejsce ekspozycji? Nie mniej ważna jest także zakładana żywotność materiału, a co za tym idzie długość wystawy. Na jej podstawie surowce służące do wykonania POSu możemy podzielić na trwałe i mniej trwałe, czyli krótkookresowe. Do tych pierwszych zaliczymy drewno, metal i tworzywa sztuczne. Materiały miękkie, mniej wytrzymałe, to m.in. karton, tektura czy folia. Zaletą wykorzystania surowców twardych jest dłuższa żywotność POS-ów, wadą wyższa cena. Miękki materiał będzie o wiele tańszy, ale również bardziej podatny na zniszczenie.

 


Dobry materiał POS musi być jak przysłowiowy garnitur, czyli skrojony na miarę potrzeb klienta, konsumenta oraz samego produktu. Kluczowa jest jego adekwatność pomiędzy potrzebami rynku, a wytycznymi zleceniodawcy i jego budżetu. Projekt ciekawy wizualnie, ale zrobiony nieodpowiednimi materiałami może ulec zniszczeniu już podczas transportu, natomiast mało interesujący graficznie, choć budżetowy nie przyciągnie uwagi osób robiących zakupy.


Rozwój technologii i codzienne życie nierozerwalnie związane z elektroniką sprawia, że statyczny display reklamowy również przechodzi metamorfozę. Konieczne jest nieustanne poszukiwanie nowych inspiracji i pomysłów, czerpanie z szeroko pojętych trendów w architekturze, modzie czy wzornictwie przemysłowym. Aktualnie potrafimy precyzyjnie zaplanować, do jakiej grupy wiekowej czy regionu chcemy dotrzeć. Możemy personalizować standy, ekspozytory i wszelkiego rodzaju nośniki reklamy. Możliwości druku cyfrowego, w tym druku UV umożliwiają zadruk różnych powierzchni i materiałów, takich jak szkło czy drewno. Coraz więcej POS-ów jest multimedialnych i interaktywnych, wykorzystuje dźwięk czy też emituje przyjemny zapach. Przy pomocy smartfonu możemy zeskanować odpowiedni fragment obrazu, aby otrzymać dodatkowe informacje o produkcie. Możliwości tworzenia POS-ów jest tak wiele, że znaleźć tzw. „złoty środek”, który spełni wszystkie potrzebne funkcje uda się tylko najlepszym. Przewaga tkwi w długoletnim doświadczeniu i kreatywnym spojrzeniu na każde nowo otrzymane zlecenie. Nie mniej jednak, nie wolno zapominać o najważniejszym tym, co jest celem samym w sobie przy tworzeniu materiału POS. Dobry materiał reklamowy ma przede wszystkim sprzedawać. Warto o tym pamiętać planując kolejne działania marketingowe.


Długoletnie doświadczenie w branży oraz wysokiej klasy zespół specjalistów sprawiają, że firma Adform Group S.A. przygotowana jest na realizację różnorodnych zleceń. Nasze usługi kierujemy zarówno do klientów sieciowych, jak i tych indywidualnych. Precyzyjne zdefiniowanie celu, zagrożeń i możliwych rozwiązań sprawia, że nasze pomysły są skutecznym narzędziem sukcesu sprzedażowego.

 

 

 

>>Powrót